اخبار دزفول

آزادی ۱۸ زندانی غیرعمد به همت نیکوکاران دزفول

خلاصه خبر
  • نیکوکاران دزفول روز یکشنبه در آیینی ۱۸ زندانی غیرعمد را با پرداخت بدهی مالی آزاد کردند.

دادستان دزفول در آیین آزادسازی مددجویان جرایم غیرعمد به مناسبت فرارسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و میلاد امام علی (ع) گفت: ۱۸ نفر از مددجویان زندان دزفول حدود ۱۲ میلیارد ریال  بدهی داشتند که با رایزنی‌های انجمن حمایت از زندانیان  این مبلغ به چهار میلیارد ریال تقلیل یافت و با پراخت آن ۱۸ زندانی آزاد شدند.
مهدی آماده به اقدامات انجمن حمایت از زندانیان دزفول در ۱۱ ماه اخیر اشاره کرد و افزود: کمک به خانواده زندانیان به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۶۹ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال در قالب اهدای بسته معیشتی به ارزش هرکدام پنج میلیون ریال، اهدای یخچال، تعمیر منزل و درمان فرزندان مددجو به مبلغ ۳۹۳ میلیون ریال، پرداخت هزینه رهن منزل ۲ نفر از مددجویان به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال  و ۱۵۰ میلیون ریال برای تعمیر منزل از جمله اقدامات انجام شده این انجمن در ۱۱ ماه اخیر است.
وی ادامه داد: اهدای یکهزارو ۹۷۷ بسته معیشتی،  مستمری، نوشت افزار و لباس به مددجویان به ارزش پنج میلیارد ریال و انجام ۱۱۵  مورد بازدید میدانی از خانواده زندانیان که ماحصل آن مطالعه پرونده تعداد زیادی از مددجویان توسط رئیس زندان و طرح موضوع در شورای طبقه بندی برای استفاده از ارفاقی و اشتغال به کار آنها بوده از دیگر اقدامات این مجمع است. 

آماده فراهم کردن شرایط ملاقات مددجویان با خانواده های زندانی، ۳۳۰ مورد خدمات قضایی و مشاوره و آموزش به مددجویان و معرفی ۱۵۰ مددجو به کمیته امداد برای زیرپوشش رفتن را یادآور شد و گفت: معرفی ۲۳۵ مورد به کمیته امداد برای دریافت وام خوداشتغالی، ۹ مورد اشتغالزایی خانواده زندانیان از طریق معرفی به کارگاه های خیاطی و ۳۲ مورد پرداخت کمک موردی ویژه پویش نذر هفتم جهت خرج تحصیلی از اقدامات انجام شده هستند.

وی پرداخت ۲۰ مورد کمک هزینه درمانی و  زایمان و ۲ مورد کمک هزینه تهیه جهیزیه به ارزش ۲ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجمن حمایت از زندانیان دزفول طی ۱۱ ماه اخیر عنوان کرد و افزود: خرید ۲ دستگاه آبگرم کن، ۲ کولرگازی، کمک به تجهیز و نوسازی تجهیزات برقی زندان به ارزش یک میلیارد ریال، کمک به زندانیان به ارزش ۶ میلیارد ریال و آزادی ۲۶ مورد جرایم مالی غیرعمد با بدهی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال با پرداخت مبلغی حدود پنج میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

دادستان دزفول بیان کرد: اشتغال ۲۶ مورد مستقیم و غیرمستقیم در پوسته داخلی زندان به مبلغ ۸۳۳ میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه درمان و بهداشت به ارزش ۸۷۰ میلیون ریال از دیگر فعالیت های ۱۱ ماهه اخیر است‌.

وی از خیرین و مسوولان که در این آیین حضور داشتند قدردانی کرد و گفت: سه یا چهار برابر ظرفیت زندان دزفول زندانی نگهداری می شود.
محمدیار ممبینی رئیس دادگستری دزفول نیز ضمن گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع) گفت: شهرستان دزفول از همه جهت الگو بوده و در هر زمینه ای دین خود را ادا کرده است.
وی با بیان اینکه در کمک به ترویج اسلام و دفاع مقدس همه نام دزفول را می‌شناسند، افزود: دزفول شایستگی‌های زیادی دارد و در حوزه خیرین و کمک به  مددجویان سرآمد و الگوی سایر شهرها و استان‌ها است.
رئیس دادگستری دزفول ضمن قدردانی از اقدام خیران که از هزینه زندگی خود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌گذرند، گفت: هرکسی سزاوار ماندن در زندان نیست؛ برخی افراد اساسا نباید در زندان باشند ولی شرایط اقتصادی و اتفاقات ناخواسته باعث به زندان افتادن آنها شده است.
وی ادامه داد: برخی افراد دارای محکومیت  مالی و بازاری‌ها به علت مشکلات مالی مجبورند به حکم قانون  زندان بروند که جای آنها در زندان نیست و  کمک خیران باعث می‌شود تعدادی از آنها را آزاد کنیم .
ممبینی آزادی زندانیان را توصیه دین اسلام و فرهنگ اسلامی ایرانی دانست و گفت: بزرگترین ایثار و احسان ماندگار آزادی زندانیان است.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا