اخبار دزفول

آغاز آفت زدایی از جنگل‌های بلوط دزفول

خلاصه خبر
  • مبارزه با آفت بلوط در سطح چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های شمال دزفول آغاز شد.

به گزارش دزفوری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت:عملیات محلول پاشی بیولوژیکی در سطح چهار هزار و۶۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط مناطق سخت گذر و کوهستانی احمد فداله با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

علیرضا فتح الهی با بیان اینکه در حال حاضر در حال محلول پاشی علیه آفت جوانه خوار بلوط هستیم، ادامه داد: ۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط دزفول درگیر این آفت هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول پیشرفت این عملیات را مطلوب دانست و گفت: سطح آلودگی در کل جنگل‌های زاگرس رو به افزایش است که مقابله با آن عزم ملی می‌خواهد.

وی افزود: با توجه به گسترش آفت جوانه خوار و برگ خوار باید طرح ملی مبارزه با این آفات در دستور کار قرار گیرد در غیر این صورت جنگل‌های با ارزش زاگرس که ریه‌های ایران هستند از بین خواهند رفت.

فتح الهی اظهارداشت: زمان مبازه با این آفت در سن دوم لاروی است و تا زمانی که مشاهده می‌شود و امکان مبارزه وجود دارد، عملیات مبارزه ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه عملیات مبارزه با آفت بلوط در منطقه دزفول تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: با توجه به اینکه کل شهر‌های خوزستان و استان‌های همجوار دارای جنگل‌های زاگرسی مشغول مبارزه با آفت بلوط هستند، مبارزه زمینی با آن جوابگو نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول بیان کرد: امکان مبارزه با این آفت در روش زمینی در سطح وسیع امکان پذیر نیست و نیازمند روش‌های بروز و هوایی است.

وی افزود: سال گذشته با همکاری نماینده دزفول در مجلس و رایزنی با رئیس سازمان جنگل و مرتع اکیپی به دزفول اعزام و وضعیت بررسی شد، ولی امکانات و هواپیما‌های موجود امکان مانور در مناطق کوهستانی را نداشتند به همین دلیل محلول پاشی هوایی متوقف شد این در حالی است که ۲ باند هواپیما نیز در دورک در دل جنگل‌های بلوط پیش بینی شده بود.

فتح الهی با تاکید بر لزوم اجرای طرح ملی برای مبارزه با آفات با توجه به سطح درگیر گفت: اگر این عملیات به صورت هوایی انجام شود، سرعت عمل، دقت، کیفیت و کارایی نیز بیشتر می‌شود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا