گردشگری

گزارش تصویری از نمایشگاه نوروزی پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول

پایگاه چهارم شکاری دزفول یا پایگاه هوایی وحدتی دزفول یکی از پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش است که در استان خوزستان و در شهرستان دزفول قرار دارد. در این پایگاه هواپیماهای اف-۵ نگهداری می‌شود. این پایگاه به عنوان یک پایگاه ضربتی و واکنش سریع عمل می‌کند و وجود اف-۵های ضربتی دلیل بر این است که این پایگاه عمدتاً به عنوان اولین واکنش دهنده به تهاجمات هوایی دشمن محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: نمایشگاه نوروزی پایگاه چهارم شکاری دزفول برگزار می‌شود + جزئیات

تاریخچه

سابقه احداث پایگاه به سال ۱۳۲۰ ه‍.ش در زمان جنگ جهانی دوم بر می‌گردد که نیروهای متفقین جهت حمل وسایل و تجهیزات از خلیج فارس به روسیه در مکانی به نام تپه چرمی (موقعیت کنونی پایگاه) توقف می‌کرده‌اند و بعدها در سال ۱۳۲۲ مطالعات جهت احداث پایگاه آغاز و در سال ۱۳۳۵ طرح احداث آن ریخته شده و در سال ۱۳۳۷ قسمت‌هایی از پایگاه آماده و با نام پایگاه دوم شروع به کار کرد.

در سال ۱۳۳۸ نخستین دسته از هواپیماهای اف-۸۴ در این پایگاه فرود آمدند و در سوم خرداد سال ۱۳۴۰ پایگاه تحویل نیروی هوایی ارتش گردید. پس از ورود هواپیماهای اف- ۸۶ هواپیماهای اف-۸۴ از خدمت خارج شدند.

در سال ۱۳۴۲ هواپیماهای اف-۵ A و B تحویل پایگاه گردید و به نام پایگاه چهارم شکاری تغییر نام داد. از سال ۱۳۵۴ تاکنون هواپیماهای جت اف ۵ E و F هواپیماهای سازمانی این پایگاه می‌باشند.

گزارش تصویری دزفوری مربوط به آخرین نمایشگاه نوروزی برگزار شده توسط پایگاه چهارم شکاری دزفول است که در نوروز ۹۸ برگزار شد.

نوروز ۹۹ همزمان با همه‌گیری و شیوع کرونا در جهان و ایران، نمایشگاه نوروزی این پایگاه برگزار نشد.

تصاویر با کیفیت بالا و HD در سایت قرار گرفتند، با بازکردن هر عکس، نسخه با کیفیت بالای آن عکس را می‌توانید مشاهده کنید.(درصورت نیاز به تصاویر بدون واترمارک به ما اطلاع دهید.)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا