اخبار دزفول

قمیشی: آمار بستری کرونایی‌ها در دزفول بیشتر شده است

به گزارش ایرنا علی قمیشی روز یکشنبه در گفت وگوی رادیویی افزود: مراجعات افراد ۹ تا ۱۲ سال نیز برای واکسیناسیون خوب بوده ولی سایر افراد نیز باید در اسرع وقت اقدام و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
قمیشی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه کم شده و تجمع‌ها به کانون انتشار بیماری تبدیل می‌شوند، گفت: نحوه فعالیت مدارس و مراکز آموزشی از ستاد کشوری با استان‌ها تفویض شده است از این رو هر استان می‌تواند شرایط را رصد و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
وی با اشاره به ارتباط خوب دانشگاه علوم پزشکی با آموزش و پرورش دزفول افزود: دانش آموزانی که علائم کرونا دارند اجازه ورود به مدرسه را نخواهند داشت ضمن اینکه از خانواده‌ها انتظار می‌رود فرزندان دارای علائم خود را به مدرسه نفرستند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: حدود ۱۸ درصد از دانش آموزان ۹ تا ۱۲ ساله هنوز واکسن نزده‌اند که واکسینه کردن همه این افراد نیازمند حمایت و اطمینان خانواده‌ها است.
وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها درخصوص واکسن کرونا نگران هستند، افزود: واکسن‌های عرضه شده مورد تایید هستند لذا جای هیچ نگرانی نیست.

قمیشی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای پنج سال در برنامه است، بیان کرد: تاکید بر برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت حضوری است تا شاهد افت آموزشی نباشیم.

وی افزود: در حال حاضر با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شوند و درصورت نیاز غیرحضوری خواهند شد.

کودکان و افرادی که واکسن نزده‌اند در معرض ابتلا به اُمیکرون هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کودکان و افرادی که نسبت به تزریق کرونا اقدام نکرده‌اند در معرض کرونا هستند لذا باید هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی افزود: متاسفانه چیزی که نگرانش بودیم در حال وقوع است؛ چند شهر کشور از نظر ابتلا به کرونا قرمز شده‌اند و دزفول نیز در وضعیت زرد قرار گرفته است.
قمیشی با بیان اینکه تست‌های مثبت کرونا، مراجعه بیماران سرپایی و تعداد بستری‌ها بیشتر شده است، ادامه داد: آماده سازی بهداشتی، تامین واکسن و تجهیزات درمانی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: امیدواریم شاهد افزایش موارد بیماری نباشیم اما اگر وضعیت شیوع بیشتر شد خدمات لازم را به بیماران ارائه می‌کنیم.
وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: مردم باید از حضور در تجمع‌ها خودداری و درصورت حضور از تهویه مناسب استفاده کنند. 

هر بیماری با علائم سرماخوردگی کرونا فرض شود

قمیشی اظهارداشت: هر بیماری که علائم سرماخوردگی دارد باید آن را کووید ۱۹ فرض کند و ملاحضات لازم را رعایت و از حضور در محل کار خوددای کند.
وی با بیان اینکه در این سوش کرونا تمایل به درگیری افراد بیشتر است، افزود: کودکان و افرادی که واکسن نزده‌اند در معرض این بیماری هستند که باید هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد ۱۵ تا ۱۸ درصد از شهروندان تاکنون اقدام به واکسیناسیون نکرده‌ و حتی یک دُز هم نزده‌اند هدف این بیماری هستند؛ این افراد هم خودشان مبتلا می‌شوند و هم دیگران به ویژه خانواده‌ها را مبتلا می‌کنند.
وی با بیان اینکه افراد ۹ تا ۱۲ ساله را نیز اکنون واکسینه می‌کنیم، ادامه داد: واکسن‌های موردتایید موجود هستند و مشکل خاصی برای افراد و اطفال ایجاد نمی‌کنند. 
قمیشی بیان کرد: برای انجام تست کرونا یک مرکز در محل پایگاه فوریت‌های پزشکی در جاده خوشبختی تجهیز شده و تا آخر هفته پس از هماهنگی لازم دومین مرکز نمونه گیری فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز سوم نیز در صورت نیاز فعال می‌شود، افزود: ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون و مراکز جامع سلامت در دزفول فعال هستند و از مردم تقاضا می‌شود نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

دزفول در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا