اخبار دزفول

استاندارد های نگهداری و عرضه تخم مرغ در فروشگاهها از ابتدای بهمن ماه اجباری می شود

رئیس مرکز بهداشت دزفول عنوان کرد: طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی همه فروشگاه از ابتدای بهمن ماه بایستی تمامی استاندارد های نگهداری و عرضه تخم مرغ را رعایت نمایند.

مهندس پورآیین در این باره افزود: با توجه به اینکه تخم مرغ نیز مانند گوشت و سایر فرآورده های دامی فساد پذیر است و چنانچه دما و شرایط نگهداری آن به خوبی رعایت نشود، احتمال ایجاد مسمومیت غذایی در مصرف کنندگان افزایش می یابد.

بنابراین همه فروشندگان تخم مرغ الزاما این محصول را ضمن داشتن بسته بندی های شناسنامه دار، تاریخ تولید و انقضا، تا زمان عرضه به مشتریان در یخچال نگه داری کنند. وی خاطر نشان کرد: این مهم از ابتدای بهمن ماه سال جاری بایستی توسط همه فروشگاهها رعایت شود و بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و نمایندگانی از دامپزشکی، اداره صمت و اتاق اصناف دزفول نیز در بازرسی های مشترک خود این موضوع را رصد نموده و با متخلفین در این زمینه برخورد خواهند کرد.

رضا پورآیین همچنین از شهروندان خواست: هنگام خرید این محصول به شرایط نگهداری آن در یخچال فروشگاه ها، بسنه بندی شناسنامه دار، تاریخ تولید و انقضای آن دقت نمایند و از خرید تخم مرغ فاقد این استاندارد ها نیز پرهیز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا