اخبار دزفول

انتقاد زمانی‌زاد از کم‌کاری مسئولان در معرفی شیخ انصاری دزفولی ره

خلاصه خبر
  • عصر یکشنبه ۱۷ اردیبهشت علیرضا زمانی راد عضو هیئت رئیسه شورای شهر طی نطق پیش از دستوری بر ضرورت گرامیداشت خاتم الفقها و المجتهدین شیخ مرتضی انصاری تاکید کرد.

متن نطق پیش از دستور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با اهدای سلام و تحیت محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه فداه
و با کسب اجازه از ریاست محترم شورای اسلامی شهر و همکاران عزیز

هیچ استانی مثل خوزستان و هیچ شهری مثل دزفول اینچنین نسبت به داشته های خود غیرمسئولانه برخورد نکرده و نمی کند !!
خاتم الفقها و المجتهدین شیخ اعظم مرتضی انصاری دزفولی اگرچه افتخار جهان اسلام و تشیع است لیکن ایرانی، خوزستانی و اهل دزفول است.

هم او که در عین ریاست عامه اش زاهدترین اشخاص زمان خود بود و مجاهدت علمی اش سرمشق همه علما و دانشجویان و سلوک اخلاقی اش الگوی عامه مسلمانان است.
ابعاد وجودی شیخ اعظم بجز برای علما و طلاب فاضل و اساتید علوم انسانی ناشناخته است و این بواسطه کم کاری مسئولین فرهنگی کشور بویژه خوزستان و دزفول است.

شیخ اعظم مرتضی انصاری دزفولی در هجدهم ذیحجه یعنی عید غدیر سال ۱۲۱۴ هجری قمری مصادف با ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۱۷۵ شمسی در دزفول متولد شده اند . ولی نه سالگرد قمری و نه سالگرد شمسی این زادروز مولود مبارک،آنچنان که شایسته است انعکاسی در خوزستان و دزفول ندارد!!

بزرگداشت شیخ اعظم نه تنها کسی را کوچک نخواهد کردبلکه همه هم استانی ها و همشهریهایش را بالا می برد. بقول رییس دانشگاه کرمانشاه که پس از اطلاع از وجود یک دانشجوی دزفولی در کلاس درس با صدای بلند، خطاب به ایشان گفتند: پسرم سرت را بالا بگیر چون تو همشهری شیخ اعظم هستی.
اگر مسئولین بویژه مسئولین فرهنگی استان خوزستان آینده پژوهی هوشمندانه ای داشتند، مطمئنا ورودیهای استان را به تمثال و نام شیخ اعظم و سایر مفاخر علمی و دینی استان مزین مینمودند.
اگر مسئولین و بزرگان دینی و معنوی دزفول دین خود را نسبت به شیخ اعظم ادا کرده بودند ، اکنون تمثال ایشان آذین بخش تک تک منازل و محل مسلما دربازار بود.چنین نیست چون همه ما کوتاهی و جفا کرده آیم.

برادران و خواهران عزیز همشهری، علی رغم آنکه پیش از این به مناسبت های مختلف موضوع مطرح گردید ولی شاهد اقدام موثری نبوده ایم، اکنون کمتر از یک هفته تا ۲۳ اردیبهشت سالروز شمسی تولد شیخ اعظم مرتضی انصاری دزفولی باقیست و بنظر می رسد در این فرصت اندک نتوان انجام کاری اساسی را از مسئولین انتظار داشت. ولی با حضور متعهدانه فعالین رسانه ها می توانیم فضای عمومی را تحت تاثیر قرار دهیم.
۱- میتوانیم پوستر طراحی و در فضاهای مجازی منتشر نمائیم.
۲-پروفایلمان را برای یک هفته به تمثال شیخ اعظم انصاری دزفولی تغییر دهیم .
۳- داستانهای صحیح و مستند از زندگی شیخ را در گروهها به اشتراک بگذاریم.
ادارات و نهادها می توانند با چاپ بنر، روز ۲۳ اردیبهشت سالروز تولد شیخ اعظم انصاری دزفولی را گرامی بدارند.
نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی می تواند در نطق پیش یا میان دستور به بزرگداشت شیخ اعظم بپردازد.
خطیب نماز جمعه و رادیو دزفول و اهواز نیز می توانند بصورت ویژه به موضوع بپردازند.
ولی البته توقع ما از بزرگداشت سالروز ولادت شیخ اعظم انصاری دزفولی تاثیرات عمیق علمی، اجتماعی ، فرهنکی در استان خوزستان و کل ایران بویژه حوزه های علمیه در کشور است. که امیدواریم با تشکیل ستاد دائمی بزرگداشت شیخ اعظم قابلیت پیگیری و سیاستگذاری یابند.

علیرضا زمانی راد
یکشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا