اخبار دزفول

پایگاه سلامت چهارم شکاری دزفول بهره برداری شد

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول در آیین بهره برداری از پایگاه سلامت شهید منوچهر فتاحی اظهارداشت: راه اندازی این پایگاه ارائه خدمات بهداشتی به پرسنل پایگاه چهارم شکاری را تسهیل می‌کند چراکه تا پیش از این پرسنل مجبور به مراجعه به پایگاه‌های سطح شهر بودند.

امیر سرتیپ دوم خلبان بهمن بهمرد افزود: پایگاه سلامت شهید منوچهر فتاحی ۱۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد و در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع و ۹۰ مترمربع زیربنا راه اندازی شده است.

وی با قدردانی از زحمات مدیران شهرستان دزفول برای رفع مشکلات پایگاه چهارم شکاری ادامه داد: محل راه اندازی این پایگاه سلامت یک واحد مسکونی قدیمی بود که با هزینه یک میلیارد ریال بازسازی و به نام شهید خلبان منوچهر فتاحی مزین شد.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول گفت: این پایگاه سلامت تنها پایگاه سلامت در بین پایگاه‌های هوایی ارتش است که به طور مجزا از بیمارستان فعالیت می‌کند.

رییس بیمارستان پایگاه چهارم شکاری دزفول نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم مراجعه کمتر پرسنل به خارج از پایگاه و اماکن شلوغ پیگیری‌هایی از سوی فرمانده پایگاه چهارم شکاری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای راه اندازی این پایگاه سلامت صورت گرفت.

مهدی درزی با بیان اینکه ۲ نیروی ماما و کارشناس بهداشت در این پایگاه مستقر شده‌اند، افزود: این پایگاه خدماتی نظیر واکسیناسیون، مادران بارادار، غربالگری هایی نظیر فشار خون و دیابت و مراقبت‌های بهداشتی به پرسنل چهارم شکاری دزفول ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: مکان پایگاه سلامت شهید خلبان منوچهر فتاحی توسط پایگاه چهارم شکاری بازسازی شده و تجهیزات آن توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول تامین شده است.

امام جمعه، فرماندار، فرمانده پایگاه چهارم شکاری، رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول و رئیس مرکز بهداشت دزفول در آیین بهره برداری از پایگاه سلامات شهید منوچهر فتاحی حضور داشتند.

خلبان منوچهر فتاحی چهارم شهریورماه ۱۳۹۷ حین پرواز با هواپیمای آموزشی از نوع F۵ در پایگاه چهارم شکاری دزفول سقوط کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا