اخبار دزفول

با شروع فصل گرما، بروز بیماری‌های روده‌ای افزایش می یابد

خلاصه خبر
  • بیماری های روده ای از دسته بیماری های واگیر دار اما قابل پیشگیری است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی از یک فرد به فرد دیگر منتقل می شود.

از راه های انتقال این نوع بیماری ها، تماس با دست‌، وسایل، استفراغ و مدفوع بیمار، خوردن آب آلوده به عامل بیماری زا مانند استفاده از آب های سطحی و تصفیه نشده، خوردن سبزیجات و میوه‌های خام آلوده، استفاده از غذاهای آلوده، مصرف شیر، بستنی و یخ آلوده که از منابع غیر مطمئن تهیه شده می باشند.

توصیه هایی که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های روده ای لازم است، شستشوی مرتب دست ها به ویژه قبل از خوردن غذا، اطمینان از مصرف آب شرب سالم، عدم پرهیز از شنا در آب های آلوده، پخت کامل مواد غذایی قبل از مصرف به ویژه غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو، شتسشوی کامل و ضدعفونی سبزی و میوه ها، استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده، خرید از فروشگاه های دارای گواهینامه سلامت می باشند.

همچنین در صورت بروز علائمی مانند اسهال، استفراغ، حالت تهوع، دل پیچه، شکم درد و .. ضروری است در اسرع وقت و به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت مراجعه نموده تا مراحل نمونه گیری و درمان فرد مبتلا در مراحل اولیه بیماری انجام شده و از کم آبی شدید به ویژه در افراد آسیب پذیر مانند نوزادان و کودکان جلوگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا