اخبار دزفول

بهره برداری از پارکینگ دروازه دزفول معطل ۹ متر زمین وقفی

خلاصه خبر
  • رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: ۹مترمربع از زمین پارکینگ طبقاتی دروازه دزفول، وقفی ادعا شده که ضروری است برای بهره‌برداری از این طرح این موضوع هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش دزفوری از خبرگزاری ایرنا، محمدحسن پرآور روز چهارشنبه در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، افزود: مدیریت شهری آمادگی دارد به منظور بهره‌برداری از این پارکینگ، طی قراردادی ۹۹ ساله با اوقاف بخشی از درآمد این پارکینگ را در جهت نیت واقف هزینه کند تا این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پارکینگ طبقاتی دروازه ادامه داد: پیش از این مقرر بود که این پارکینگ چهارم خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد که این زمان به دهه کرامت موکول شد ولی با این وجود همچنان این پارکینگ به دلیل برخی مشکل‌ها به بهره‌برداری نرسیده است.

پرآور بیان کرد: وضعیت سند پارکینگ طبقاتی منوط به تعیین تکلیف‌ بخش وقفی زمین این پارکینگ است به همین دلیل تعیین تکلیف‌ بخش وقفی زمین و نهایی کردن وضعیت سند پارکینگ طبقاتی باید به سرعت رسیدگی شوند.

وی با انتقاد از افزایش لجام گسیخته قیمت اجاره بها در دزفول افزود: شورای اسلامی شهر دزفول به عنوان نمایندگان مردم وظیفه دارند به منظور ساماندهی به وضعیت اجاره بهای منازل استیجاری ورود کند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر لزوم توجه به اصول پدافند غیرعامل گفت: رعایت نکردن اصول پدافند غیرعامل و بی‌توجهی به آموزش‌های عمومی در این زمینه موجب وارد شدن خسارت و آسیب به کشور شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های شهروندی با اصول پدافند غیرعامل به عنوان اولویت نخست باید در دستور کار مدیریت شهری دزفول قرار گیرد، ادامه داد: مدیریت شهری آمادگی دارد تا در راستای آموزش شهروندی به دبیرخانه پدافند غیرعامل در دزفول کمک کند.

پرآور با اشاره به ضرورت تشکیل شهرداری بافت در دزفول گفت: اگر چه شهرداری دزفول مجوز لازم برای ایجاد معاونت بافت در شهرداری منطقه ۲ که دارای بیشترین بافت شهری دزفول است، را در اختیار دارد ولی مشکل بافت فرسوده دزفول بدون ایجاد شهرداری بافت حل نمی‌شود.

به گزارش دزفوری از ایرنا، عملیات احداث پارکینگ دروازه دزفول سال ۱۳۹۵ در این شهر آغاز شد؛ این پارکینگ در ۱۰ طبقه ساخته شده که هفت طبقه زیرزمین آن ویژه پارکینگ است و مابقی کاربری تجاری دارد.

سه طبقه تجاری این طرح شامل مغازه، رستوران، فضای عمومی، هایپرمارکت، شعبه بانک و کافی شاپ است و هفت طبقه دیگر به پارکینگ اختصاص دارد.
پارکینگ این طرح ظرفیت ۶۰۰ دستگاه خودرو را دارد که با بهره برداری از آن مشکل پارکینگ در محله قلعه دزفول رفع می‌شود.

در این نشست با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نشست‌های رسمی این شورا که تاکنون در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شد در فصل تابستان به منظور صرفه جویی در مصرف برق به ساعت ۶ تا ۸ صبح روزهای یکشنبه و چهارشنبه جا به جا شد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر دزفول بر لزوم تعیین تکلیف نیروهای ذخیره حراست شهرداری دزفول تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا