اخبار دزفول

تبدیل دبیرستان‌های دزفول به هنرستان در دستور کار است

خلاصه خبر
  • مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: در راستای ایجاد مهارت و کارآفرینی و مسیریابی صحیح دانش آموزان برای آینده شغلی تبدیل دبیرستان‌های دزفول به هنرستان در دستور کار این اداره است.

به گزارش دزفوری، امیر ظاهرطحان ظهر امروز شنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دزفول که در سالن اجتماعات ایثار اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا فشارهای زیادی به مجموعه فرهنگیان وارد شد و متولیان امر تعلیم و تربیت دچار کسالت روحی شده بودند چرا که مدارس بدون حضور دانش‌آموز لطفی نداشت.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۹ معلم دزفولی که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس در این شهرستان، افزود: شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس ۸۰ شهید فرهنگی را به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به حضوری شدن مدارس پس از پایان کرونا، تصریح کرد: دشمن پس از کرونا سکوت نکرد و در سه ماه نخست سال تحصیلی با ایجاد ناآرامی‌ها و اغتشاشات موجب اخلال در روند تحصیل شد و این دسیسه جدید باز هم امر تعلیم و تربیت را با دشواری مواجه کرد.

ظاهرطحان ادامه داد: اغتشاشات و ناآرامی‌ها با همت سپاه، بسیج، ناجا و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به پایان رسید اما دشمن در یک دسیسه جدید، مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان را پیش کشید.

وی بیان کرد: فرهنگیان پس از ایام سخت کرونا همچنان در شرایط ناآرامی به سر بردند اما همچون دوران دفاع مقدس پای کار بودند و با تلاش‌های جهادی و حضور جانانه بازهم نقشه‌های دشمن را خنثی کردند.

ظاهرطحان به بیان بخشی از موفقیت‌های اداره آموزش و پرورش دزفول در سال گذشته و سال جاری پرداخت و عنوان کرد: کسب رتبه برتر کشوری در رشته زیست شناسی توسط دانش آموزان و معلم دوره متوسطه دوم، کسب رتبه برتر الگوهای برتر تدریس توسط معلم دزفولی در مسابقات کشوری، کسب مقام اول تا پنجم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی کشور توسط دبیرستان‌های دزفول و کسب رتبه برتر در مسابقات حافظ خوانی توسط دانش‌آموز دزفولی از جمله این موفقیت‌ها بود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به کسب رتبه برتر در زمینه رشد نمرات آزمون‌های کتبی و نهایی توسط مدارس شاهد دزفول از بین تمام مدارس دبیرستان شاهد سراسر کشور، افزود: در سال گذشته ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان نخبه سراسر کشور به میزبانی دزفول برگزار شد که برکات فراوانی برای شهرستان داشت.

ظاهر طحان همچنین از کسب رتبه اول شورای آموزش و پرورش دزفول در بین شوراهای استان خوزستان خبر داد و تصریح کرد: کسب رتبه نخست در اولین جشنواره پایان نامه نویسی، کسب رتبه اول پژوهش در استان خوزستان، برگزاری اجلاس تخصصی نماز در دزفول و کسب رتبه نخست کنکور سراسری رشته ریاضی در استان خوزستان از دیگر موفقیت‌های اداره آموزش و پرورش دزفول بود.

وی با اشاره به توسعه کمی و کیفی رشته‌های فنی و کار و دانش در دزفول، بیان کرد: در این راستا سه دبیرستان به رشته‌های فنی و کار و دانش در شهرستان دزفول اضافه شد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه تبدیل دبیرستان‌ها به هنرستان در دستور کار این اداره است، یادآور شد: توسعه کمی و کیفی هنرستان کشاورزی دزفول از دیگر برنامه‌های در دستور کار این اداره است.

ظاهرطحان با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه فرهنگیان دزفول، گفت: در استان خوزستان ۲ دبیرستان علوم انسانی و فرهنگ وجود دارد که هر ۲ دبیرستان شامل دبیرستان دخترانه و دبیرستان پسرانه فرهنگ در دزفول هستند.

به گزارش مهر، در این آئین که به مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد از معلمان نمونه استانی و شهرستانی آموزش و پرورش دزفول در بخش خانم‌ها و آقایان تجلیل شد.

منبع
مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا