اخبار دزفول

تبدیل کاربری زمین‌های کشاورزی به باغ ویلا و یا قطعه بندی آن‌ها کماکان ممنوع است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: با متخلفین باغ ویلاها طبق دستورات قوه قضاییه که متولی اصلی این موضوع است برخورد خواهد شد.

علی فرهمندپور سرپرست فرمانداری ویژه دزفول پیرو انتشار خبری مبنی بر تبدیل اراضی کشاورزی برای ایجاد باغ ویلا و باغ شهر، اظهار کرد: طبق قانون تحت هیچ شرایطی تبدیل کاربری زمین‌های کشاورزی به باغ ویلا و یا قطعه بندی آن‌ها صورت نمی‌گیرد و کماکان ممنوع و غیرشرعی است.

وی افزود: در این خصوص هیچ حاشیه امنی برای افراد متخلف نخواهیم داشت و طبق دستورات صریح قوه قضاییه که متولی اصلی موضوع باغ ویلاهاست برخورد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: در چند ماه اخیر ۷۰ باغ ویلا که درحال ایجاد بودند با دستور مراجع قضایی تخریب شد.

وی ادامه داد: باغ ویلا‌هایی که در گذشته ساخته شده و طبق قانون تعیین حریم شده‌اند هیچ متولی برای استفاده از خدمات آب، برق، گاز و… ندارند و بصورت غیرقانونی هم معامله می‌شوند که در آخرین جلسه ساماندهی باغ ویلاهای شهرستان، طرحی ارائه و مقرر شد دستورالعمل پیشنهادی ارائه شود.

علی فرهمندپور تصریح کرد: در سال‌های گذشته طرحی ارائه شده بود که بر اساس آن زمین‌های لم یزرع شمال شهر با‌ متراژی قریب به ۵۰۰ هکتار تبدیل به باغ شهر شود.

وی اذعان کرد: بر این اساس هر فردی تقاضای ساخت باغ ویلا را دارد می‌تواند با خرید قطعه زمینی از این مکان لم یزرع که نیاز به تغییر کاربری ندارد و مکان آن طی روزهای آینده اعلام‌ می‌شود، نسبت به انجام این امر اقدام کند.

فرهمندپور درخصوص شرکت تکین بیان کرد: در حال حاضر پنج سرمایه‌گذار متقاضی خرید این شرکت هستند که در صورت انجام معامله، شرکت مجددا وارد چرخه تولید خواهد شد و کارگران آن مشغول بکار می‌شوند‌.

وی افزود: اگر خریداری شرکت انجام شود پس از سیر اقدامات لازم شرکت پس از قریب به ۴۵ روز اورهال و فعال خواهد شد اما در حال حاضر شرکت تکین به سرمایه‌گذاری فروخته نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا