اخبار دزفول

تست رایگان اچ آی وی(ایدز) در پارک خانواده دزفول

خلاصه خبر
  • رئیس مرکز بهداشت دزفول خبر داد: در راستای اجرای بسیج ملی اطلاع رسانی اچ آی وی در دزفول همزمان با کل کشور، این مرکز اقدام به برپائی غرفه اطلاع رسانی اچ آی وی در پارک خانواده دزفول نموده است.

دکتر شفیعی نیا در این باره افزود: کمپین اطلاع رسانی ایدز امسال با شعار “من هم آزمایش اچ آی وی می دهم” از ۲۰ آبان شروع و تا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت. در همین راستا این مرکز با همکاری پرسنل و دانشجویان دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه آزاداسلامی واحد دزفول، اقدام به برپائی این ایستگاه اطلاع رسانی نموده و خدماتی همچون مشاوره و آموزش، غربالگری و اخذ تست سریع رایگان اچ آی وی به مراجعین ارائه می شود.

رئیس مرکز بهداشت در توصیف این بیماری گفت: این بیماری کاملا قابل پیشگیری بوده و از راه های انتقال این بیماری تماس جنسی محافظت نشده، استفاده از سرنگ های مشترک در معتادان تزریقی می باشد.از طرف دیگر متاسفانه در سال های اخیر شیوع و بروز این بیماری در جهان و ایران افزایش یافته اما امیدواریم با مشارکت ها سازمان های متولی در این زمینه و همچنین مشارکت افراد جامعه در پیشگیری، بیماریابی و کنترل بیماری بتوان روند ابتلا به این ویروس/بیماری رو کاهش داد.

دکتر شفیعی نیا ضمن معرفی مرکز مشاوره بیماری های رفتاری به آدرس حوالی ترمینال مسافربری شوش، خیابان شهدای محراب، نبش خیابان رمضان و شماره تماس ۴۲۰۲-۰۶۱ در خاتمه از شهروندان گرامی دعوت کرد: از این ایستگاه اطلاع رسانی مستقر در پارک خانواده در این بازه زمانی (۲۰ آبان تا ۲۰ آذر از ساعت ۱۸ الی ۲۱) بازدید نموده و از خدمات ارائه شده د این ایستگاه بهرمند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا