اخبار دزفول

تعویض ۱۷۰ باتری سامانه‌های خورشیدی در روستاهای سخت گذر دزفول

خلاصه خبر
  • مدیر شرکت توزیع برق دزفول گفت: ۱۷۰ دستگاه باتری با مساعدت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای بهسازی سامانه‌های خورشیدی ۲۵ خانوار در روستاهای سخت‌گذر سردشت و شهیون تعویض و نوسازی شد.

محسن نمازی‌فر روز دوشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: اغلب روستاهای بخش سردشت و شهیون از طریق نصب پایه و شبکه سازی تامین برق شده و ساکنان آنها از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: تعدادی از اهالی بخش‌های سردشت و شهیون در نقاط سخت گذر بوده و حمل پایه‌های بتنی و پیش ساخته شبکه برای تامین برق آنها امکان پذیر نیست از این رو در سال‌های اخیر با بهره گیری از ظرفیت انرژی‌های نو نسبت به تامین برق آنها از طریق نصب سامانه‌های خورشیدی یک کیلوواتی اقدام شده است.
مدیر شرکت توزیع برق دزفول اظهارداشت: طی سال‌های اخیر برای تامین برق ۲۵۱ خانوار، سامانه‌های خورشیدی یک کیلوواتی برای ساکنین روستاهای سخت‌گذر بخش سردشت و شهیون احداث و موجب خوشحالی و امیدواری ساکنان این روستاها شد.
وی با بیان اینکه تعدادی از باتری‌های این سامانه‌ها معیوب شده بودند، افزود: روستاییان نیز به دلیل قیمت بالای باتری‌ها (هزینه تعویض هشت باتری برای هر خانوار ۳۲۰ میلیون ریال) قادر به تامین هزینه تعویض آنها نبودند.

نمازی‌فر گفت: به منظور رفع این مشکلات، با پیگیری نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی و موافقت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، پروژه اصلاح و بازسازی این سامانه‌ها توسط این بنیاد تعریف شد تا با تعمیر آنها بتوان امید و بالندگی را به این روستاییان برگرداند.
وی هزینه تهیه و تعویض ۱۷۰ دستگاه باتری را هفت میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین و نصب باتری‌ها نیز توسط پرسنل توزیع برق شهرستان دزفول انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا