اخبار دزفول

حدود هشت هزار زایمان در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسید

خلاصه خبر
  • مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد: مجموع زایمان های طبیعی و سزارین سال ۱۴۰۰در مجتمع زایمانی حضرت زینب (س)، ۷۹۱۸ مورد به ثبت رسیده است.

به گزارش دزفوری از وبدا ،افسانه ترابی نیا، در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: ۴۲۰ مادر باردار به بیماری کرونا مبتلا و در بخش اختصاصی بستری شدند. همچنین ۱۵۰۰ مادرباردار پرخطر به مجتمع زایمانی حضرت زینب (س) مراجعه نموده و خدمات درمانی دریافت کردند.

وی افزود: در راستای سیاست های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ۱۴۲ زوج نابارور جهت انجام ادامه درمان، وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد اعطاء شده است.

وی در خصوص کمیته های تخصصی گفت: ۱۴ مرتبه کمیته ترویج زایمان طبیعی، ۱۶ مرتبه کمیته بررسی موارد مرگ و میر و موربیدیتی و ۱۲ مورد کمیته توبکتومی (بستن لوله های رحمی) در سطح مسئولین دانشگاه برگزار شده است.

ترابی نیا در خصوص آموزش های عمومی و تخصصی بیان داشت: جهت توانمندسازی کادر مامایی، ۱۷ دوره آموزشی و همچنین ۶ جلسه آموزشی برای برنامه عملیاتی وزرات بهداشت در راستای ارتقای شاخصهای سلامت مادران برگزار شده است. همچنین بیش از ۲ هزار پوستر و بروشور آموزشی در راستای ترویج زایمان طبیعی و صیانت از جمعیت در بیمارستانها و سایر مراکز درمانی توزیع شده است.

مسئول مامایی دانشگاه گفت:به مناسبت روزجهانی ماما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ماماهای نمونه و سایر کادر مامایی دانشگاه و همچنین به ۱۵۰ مامایی که در ارائه خدمات به مادران باردار در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه فعال بودند هدایای مادی و معنوی تقدیم گردید.

وی در خصوص بازرسی های میدانی اظهار داشت: سی مرتبه از بخش های بیمارستانی از جمله مجتمع زایمانی حضرت زینب (س) و همچنین بیش از سی بار از مراکز درمانی دولتی و خصوصی اعم از مطب پزشکان، درمانگاه ها و دفاترکار مامایی در سطح شهرستان دزفول بازدیدهای میدانی صورت گرفت و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

ترابی نیا در خاتمه یادآور شد: فعالیت های مذکور گوشه ای از تلاشهای شبانه روزی کادر مامایی و کارکنان امور مامایی معاونت درمان می باشد. جا دارد از ماماهای ایثارگری که همدوش با کادر پرستاری، جانانه در پیکار با بیماری کرونا شرکت داشتند قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا