اخبار دزفول

دانشجوی ۸۳ ساله دزفولی و تشویق افراد به تحصیل

خلاصه خبر
  • محمدرضا اقتداری دانشجوی ۸۳ ساله مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور دزفول، افراد را به تحصیل و علم آموزی تشویق می‌کند.

اگرچه تحصیل در کنار افراد کم سن‌تر در برخی افراد باعث ایجاد خجالت یا خودکم بینی می‌شود ولی با توسعه آموزش‌های نهضت سوادآموزی این فرهنگ در جامعه جا افتاد و در حال حاضر هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی وجود ندارد.
حال شرایط به گونه‌ای شده که افراد مسن و علاقه مند بدون ترس در مراکز فرهنگی و آموزشی حضور یافته و اقدام به تحصیل می‌کنند که نکته بسیار مثبتی است.
این حرکت فرهنگی و همراهی مردمی باعث شده عزت نفس افراد مسن در حال تحصیل نیز بالاتر رود.
خبر مسرت بخش تحصیل یک فرد ۸۳ ساله در دانشگاه پیام نور دزفول ما را بر آن داشت تا پیگیر موضوع شویم؛ ناصر کرمی معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور دزفول او را به ایرنا معرفی کرد؛ نامش محمدرضا اقتداری است و با ۸۳ سال سن، در ترم آخر کارشناسی آموزش زبان انگلیسی تحصیل می‌کند.
کرمی می‌گوید: پیش از این، افرادی با حدود ۷۰ سال سن در دانشگاه تحصیل کرده‌اند ولی تاکنون مفتخر به حضور دانشجویی به سن آقای اقتداری نبوده‌ایم.
با این دانشجوی دزفولی متولد ۱۳۱۸ هم کلام شدیم؛ دیپلمش را در سال ۱۳۳۹ گرفته؛ می‌گوید تاکنون به دانشگاه نرفته ولی سابقه تدریس در دبیرستان، او را به ادامه تحصیل علاقه مند کرده است.

هدفش از تحصیلات دانشگاهی افزایش تبحر در تدریس است؛ او بر این موضوع تاکید دارد که تا زمان، فرصت و انرژی داریم باید تحصیل کنیم تا مبادا در آینده پشیمان شویم.

او که چهار فرزند و هشت نوه با تحصیلات دانشگاهی دارد از تحصیل در دانشگاه رضایت دارد و همه افراد جامعه را در هر سنی به ادامه تحصیل تشویق می‌کند.

تحصیل همواره به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی جامعه مطرح بوده که منجر به پیشرفت در سایر زمینه‌ها می‌شود؛ این موضوع به قدری اهمیت دارد که کم یا زیاد بودن سن نمی‌تواند مانعی برای ادامه تحصیل افراد شود. 
دانشگاه پیام نور دزفول حدود ۲ هزار دانشجو دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا