اخبار دزفول

دلیل بالابودن شاخص مرگ کودکان در دزفول چیست؟

خلاصه خبر
  • رئیس مرکز بهداشت دزفول علل بالا بودن شاخص مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در مقایسه با میانگین کشوری را تشریح کرد.

به گزارش دزفوری، محمدعلی شفیعی نیا در گفتگو با بخش خبری ۲۳ شبکه استانی خوزستان شاخص مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال را شاخص توسعه یافتگی همه کشور‌های دنیا عنوان کرد و گفت: این شاخص در کشور ما حدود ۵.۸ و در استان خوزستان و شهرستان دزفول حدود ۶.۵ است.

وی با بیان اینکه این موضوع علل مختلفی دارد، افزود: ۲ علت مهم آن ناهنجاری‌های مادرزادی و حوادثی است که منجر به مرگ کودکان این گروه سنی می‌شود.

شفیعی نیا می‌گوید: ناهنجاری‌های مادرزادی با مراجعه مادران به خانه‌های بهداشت، پیش و حین بارداری و بهره مندی از مشاوره‌های کارشناسان این مراکز قابل پیشگیری و کنترل هستند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول، حوادث غیرطبیعی را موضوعی جدی و مهم برشمرد و ادامه داد: این مسئله همکاری همه جانبه دستگاه‌های مختلف و آموزش والدین را می‌طلبد.

وی حوادثی از جمله؛ سقوط ار ارتفاع، سوانح ترافیکی، بلع اجسام خارجی توسط کودکان، محبوس شدن کودکان در خودرو و به ویژه غرق شدگی در کانال‌ها آب، رودخانه‌ها به خصوص در فصل تابستان از عوامل مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال عنوان کرد.

شفیعی نیا گفت: در خوزستان و به ویژه شهرستان‌های شمالی استان، کانال‌های آبیاری زمین‌های کشاورزی در نزدیکی محل سکونت خانواده‌ها در مناطق روستایی قرار دارند و همین امر سبب شده شاهد غرق شدن و جان باختن کودکان باشیم.

وی در پایان بر همکاری دستگاه‌های مربوط و آموزش خانواده‌ها برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا