اخبار دزفول

دوایی‌فر:‌ تاخیر در ساماندهی بافت فرسوده موجب نابودی آن خواهد شد

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر با بیان اینکه طرح مصوب بافت فرسوده دزفول مربوط به سال ۱۳۷۲ است، گفت: طرح جدیدی برای ساماندهی بافت فرسوده دزفول در سال ۱۳۹۳ تدوین شده که تاکنون به تصویب نرسیده است.

عادی دوایی عصر چهارشنبه در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، افزود: تاخیر طولانی در به روز رسانی طرح ساماندهی بافت فرسوده دزفول موجب شده تا این بافت در حال نابودی باشد.

وی تشکیل کارگروه حفاری و کارگروه بافت را نیاز کنونی دزفول دانست و ادامه داد: بافت شهری موجودی زنده است که ساماندهی آن نیازمند تصمیم گیری‌های هماهنگ و فوری دارد.

این عضو شورای شهر دزفول تشکیل کارگروه بافت را در ایجاد این هماهنگی موثر خواند و گفت: رفع موانع سرمایه گذاری در بافت فرسوده دزفول ضروری است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی و شهرداری دارای ضوابطی متفاوتی در بافت هستند، افزود: سرمایه گذار برای ورود به بافت فرسوده با ضوابط مختلف و بروکراسی اداری مواجه می‌شود و این مانع از ورود سرمایه گذار در بافت فرسوده دزفول شده است.

دوایی فر اظهار کرد: ایجاد سازمان نوسازی و همچنین شهرداری بافت فرسوده دزفول ۲ سال است که توسط شورای شهر دزفول پیگیری می‌شود ولی تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی پیشنهاد کرد: معاونت بافت در منطقه دوم شهرداری که قسمت عمده این بافت در این منطقه قرار دارد، تشکیل شود تا این معاونت به صورت تخصصی برای ۲۰۰ هکتار بافت فرسود دزفول برنامه‌ریزی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا