اخبار دزفول

تشکیل ۵۰ پرونده تخلف صنفی در حوزه آرد و نان دزفول

خلاصه خبر
  • رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: ۵۰ پرونده تخلف صنفی در حوزه آرد و نان از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان دزفول تشکیل شده است.

محمد غلامی ارزش ریالی این تخلفات را پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این پرونده‌ها در جریان انجام ۳۰۴ بازرسی از نانوایی‌های شهرستان تشکیل شده است.

وی این تخلفات را شامل گرانفروشی، کم فروشی و فروش خارج از شبکه عنوان کرد و ادامه داد: تخلفات از طریق سامانه ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت ثبت و توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول رسیدگی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به راه اندازی سامانه نانینو در تمام نانوایی‌های مجاز شهرستان گفت: این سامانه، فروش آرد در نانوایی‌ها را بسیار دشوار کرده است.

وی راه اندازی سامانه نانینو را از اقدامات ارزشمند دولت دانست و افزود: درصورت فروش آرد یا پخت خارج از شیفت، سیستم هوشمند نانینو تخلف را شناسایی و سهمیه آرد نانوایی را کم می‌کند.

به گزارش ایرنا نشستی شب گذشته(سه شنبه) درخصوص رسیدگی به مشکلات کاهش سهمیه آرد دزفول در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار و مقرر شد تیم‌های بازرسی با ریاست کارگروه آرد و نان و همراهی اداره‌های جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بسیج اصناف و اتحادیه نانوایان شهرستان دزفول تشکیل و به صورت روزانه از نانوایی‌های سطح شهر بازرسی شود.

همچنین مقرر شد نانوایانی که سهمیه آردشان به زیر صرفه اقتصادی رسیده است به منظور ترمیم و افزایش سهمیه در اسرع وقت توسط دبیر کارگروه آرد و نان و جهاد کشاورزی دزفول به سازمان جهاد کشاورزی خوزستان معرفی شوند.

۳۰۰ واحد نانوایی در شهرستان دزفول وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا