اخبار دزفول

ساخت کتابخانه مرکزی دزفول نیازمند جذب اعتبار

رضا جوروند افزود: ۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ برای ساخت کتابخانه مرکزی دزفول در نظر گرفته شده که باید دید چه میزان از این اعتبار جذب خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح تا پایان تکمیل با هزینه‌های فعلی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: زمین این کتابخانه سه هزار مترمربع مساحت و ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد و در منطقه آزادگان ساخته می‌شود.
جوروند با اشاره به توسعه فضای مطالعه در شهرستان دزفول گفت: امسال ۶ سالن مطالعه خصوصی در سطح شهرستان دزفول اضافه شده که این سالن‌ها حداقل برای ۱۲ نفر اشتغالزایی کرده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی، کتابخانه های دزفول تا مهرماه تعطیل بودند ولی مسابقات فرهنگی تداوم داشت به طوری که امسال دزفول در جشنواره رضوی در سطح استان، اول شد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول اظهارداشت: در حال حاضر ۲ کتابخانه عمومی آماده افتتاح داریم که منتظر مجوز هستند همچنین کتابخانه عارف دزفولی نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول هستند، افزود: ۱۶ کتابخانه‌ عمومی، ۱۲ کتابخانه مشارکتی و ۶ سالن مطالعه در سطح دزفول فعال است.
جوروند از خیرین دزفول خواستار مشارکت خیران در تکمیل طرح‌های عمرانی کتابخانه‌ها شد و از شهروندانی که کتاب اضافه در خانه دارند خواست هنگام خانه تکانی این کتاب‌ها را برای استفاده دیگر افراد به نزدیکترین کتابخانه اهدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا