اخبار دزفول

شاخص مرگ ومیر کودکان زیر ۵ سال در دزفول بیشتر از میانگین کشوری است

خلاصه خبر
  • مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت دزفول گزارش داد: شاخص مرگ ومیر کودکان ۵۹-۱ ماهه( زیر ۵ سال) در دزفول بیشتر از میانگین کشوری است.

اکرم فولادی عطار گفت: شاخص مرگ ومیر کودکان ۵۹-۱ ماهه یکی از شاخص های نمایانگر توسعه یافتگی در هر جامعه می باشد که متاسفانه در شهرستان دزفول طی سال ۱۴۰۰ این شاخص به ۶/۵ در هزار تولد زنده رسید که از میانگین کشوری نیز بالاتر می باشد.

وی به علل منجر به مرگ کودکان اشاره کرد و ذکر کرد: اولین و دومین رتبه مرگ ومیر به ترتیب ناهنجاریهای مادرزادی و حوادث وسوانح بوده و غرق شدگی، خفگی ناشی از جسم خارجی، سقوط، تصادف، ضربه به سر، سوختگی و محبوس شدن کودک در اتومبیل نیز از دیگر علل مرگ در این گروه سنی می باشد.

فولادی عطار در پایان عنوان کرد: مراجعه به موقع والدین به پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، توانمند سازی والدین از طریق ارائه آموزش ها، مشارکت های بین سازمانی در انجام وظایف مربوطه، حمایت خیرین از خانوار های کم برخوردار از جمله راهکارهای لازم برای کاهش میزان شاخص مرگ و میر در همه افراد جامعه به ویژه این گروه سنی است.

همچنین توصیه می شود: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و گرمای هوا، شنا در کانالهای آب روستایی و رودخانه زنگ خطر و تهدیدی برای وقوع غرق شدگی به ویژه در کودکان زیر ۵ سال می باشد که توجه و نظارت بیشتر والدین و خانواده ها را طلب می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا