اخبار دزفول

شهرک صنعتی شماره پنج دزفول ایجاد خواهد شد

به گزارش دزفوری از ایرنا، محمد غلامی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و هفتمین نشست رسمی‌ شورای اسلامی‌شهر دزفول در صحن علنی این شورا افزود: ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز پنجمین شهرک صنعتی دزفول پس از تامین زمین آغاز و پیش بینی می‌شود استقرار نخستین واحد تولیدی در این شهرک صنعتی جدید ۲ سال زمان نیاز داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی دزفول ادامه داد: شهرستان دزفول در زمینه افزایش تولید و احیای واحدهای راکد در خوزستان سرآمد است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی این شهرستان گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی توسط بخش خصوصی از نظر قانونی ممکن است ولی با وجود سرمایه گذار، تاکنون مجوزی برای ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در دزفول صادر نشده است.

کل واحدهای صنعتی راکد دزفول ۱۷ شرکت است

غلامی بیان کرد: ۲۳ واحد تولیدی راکد دزفول تا پایان سال گذشته در این شهرستان احیا شد و به مدار تولید بازگشت و این روند امسال نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کل واحدهای راکد این شهرستان به ۱۷ واحد کاهش یافته است، افزود: سایر واحدهای صنعتی دزفول بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند که افزایش ظرفیت تولیدی این واحدهای تولیدی در دستور کار است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی با افزایش سرسام آور قیمت مواد اولیه دست به گریبان هستند، گفت: افزایش مستمر قیمت‌ها به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و درنهایت به تولید ضربه زده است.

۱۰ شرکت دانش بنیان در دزفول وجود دارد

غلامی در ادامه با تاکید بر اینکه دزفول در تبصره ۱۸ بیشترین جذب سرمایه را داشته است، اظهارکرد: بانک‌های مستقر در دزفول متاسفانه با بسیاری از واحدهای تولیدی کار نمی‌کنند که تغییر رویکرد بانک‌ها و افزایش همکاری با واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: همکاری بانک‌های شهرستان با واحدهای تولیدی موجب رونق تولید در این شهرستان می‌شود به همین منظور نقش تعامل بانک‌ها با واحدهای تولیدی بسیار موثر است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان این شهرستان روند افزایشی دارد، گفت: هم اکنون ۱۰ واحد دانش بنیان در دزفول وارد مرحله تولید شده است که این روند با توجه به ظرفیت‌های علمی و صنعتی دزفول ادامه دارد.

برخی بانک‌ها با داشتن ۳۰ شعبه در دزفول به صنایع شهرستان وام نمی‌دهند

غلامی با بیان اینکه برخی بانک‌ها در دزفول تا ۳۰ شعبه دارند، بیان کرد: دزفول تنها شهری است که تمام بانک‌های آن دارای سرپرست هستند و این انتظار وجود دارد تا این بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی دزفول همراهی نزدیکتری داشته باشند.

وی افزود: تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده برای ایجاد واحدهای تولیدی که همچنان موفق به فعالیت نشده‌اند، به عنوان دغدغه به صورت جدی در دستور کار است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه دزفول دارای ظرفیت‌های متعدد اقتصادی و واحدهای صنعتی متعدد است، گفت: تعداد واحدهای تولیدی دزفول حداقل ۳۰ درصد بیشتر از کل واحدهای صنعتی شمال خوزستان است.

مراکز رشد دانشگاهی در دزفول ظرفیت عظیم علمی صنعتی در این شهرستان ایجاد کرده‌اند

غلامی تغییر رویکرد دانشگاه‌های دزفول به سمت ایجاد مراکز رشد را سازنده دانست و گفت: مراکز رشد دانشگاهی ظرفیت عظیم علمی صنعتی در این شهرستان ایجاد کرده‌اند که افزایش شرکت‌های دانش بنیان در دزفول خروجی این رویکرد دانشگاه‌ها است.

وی افزود: اگرچه پویایی علمی از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول آغاز شده ولی این کار در سایر دانشگاه‌های این شهرستان ترویج شده است.

رییس اداره صمت دزفول اظهارکرد: برخی جوانان مستعد مراکز رشد دانشگاهی دزفول با یک میلیارد ریال امکان ایجاد شغل و تولید محصول دانش بنیان خود را دارند که همراهی بانک‌ها در این زمینه بسیار ضروری است.

تعیین مالیات بر کارتخوان‌ها عادلانه نیست

رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه بازار دزفول در کشور دارای اعتبار است، گفت: عقبه پربار و درخشان اصناف دزفول موجب شده تا بازار و واحدهای صنفی دزفول در کشور دارای اعتبار باشند.

مجتبی فرهی نیا با اشاره به تعیین مالیات جدید برای واحدهای صنفی ادامه داد: اصناف با پرداخت مالیات مشکل ندارند و طالب آن هستند ولی چیزی که موجب گلایه واحدهای صنفی شده عادلانه نبودن مبلغ تعیین شده است.

وی اضافه کرد: اصناف برای کمک به دولت برخی کالاهای خود از جمله مرغ و برنج را بدون سود و یا با سود یک درصد به فروش رسانده‌اند این در حالی است که در این طرح مالیاتی ناشی از تراکنش خرید این کالا از سود واحد صنفی بیشتر است.

به گزارش دزفوری از ایرنا تفاهم نامه احیا، مرمت و بازسازی بیت شیخ مرتضی انصاری عالم برجسته جهان اسلام در این نشست به امضای مشترک شهردار، رییس شورای شهر و نماینده خاندان سبط شیخ انصاری رسید.

همچنین کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول در این نشست که با حضور رئیس اداره صمت و رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول برگزار شد ماموریت یافت پیگیری لازم برای تامین زمین و بسترسازی برای ورود بخش خصوصی به منظور ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در این شهرستان را پیگیری کند.

دزفول دارای چهار شهرک صنعتی است که در سفر اخیر رییس جمهوری به خوزستان در اردیبهشت ماه امسال مجوز ایجاد پنجمین شهرک صنعتی دزفول نیز به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر رییس جمهور به استان صادر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا