دسته‌بندی نشده

عشایر دزفول از محدوده مناطق پرخطر فاصله بگیرند

محسن پورفرخی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی عشایر در مسیر رودخانه‌های فصلی و مجاورت کانال‌های آبیاری ساکن شده‌اند که درصورت هرگونه اتفاق، خطرات جانی و مالی را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: این موضوع در بخش‌های مرکزی و چغامیش مانند زاویه‌ها، عباس آباد و رودخانه فصلی سیاه منصور و مجاورت کانال‌های شبکه آبیاری مشاهده می‌شود درحالی که اتراقگاه عشایری با ارائه خدمات برای آنها در نظر گرفته شده است.

رییس اداره امور عشایر دزفول بیان کرد: همکاری غیرمجاز افراد حقیقی و حقوقی موجب  مقاومت عشایر در برابر تذکرات اعضای ستاد بحران و نیروی انتظامی شده است.
وی افزود: دستور قضایی در این خصوص  از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول اخذه شده است و همراه با نیروی انتظامی در حال تذکر به عشایر در این مناطق غیرمجاز هستیم.
پورفرخی گفت: درصورت بروز هرگونه اتفاق ناگوار افرادی که زمینه ساز حضور عشایر در مناطق پرخطر و غیرمجاز شده‌اند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.
وی افزود: طی سال‌های گذشته طرح‌های متعددی در زمینه راه، آب آشامیدنی و ابنیه فنی در بخش‌های سردشت و شهیون در راستای هدایت عشایر به سامانه‌های عرفی و جلوگیری از حاشیه نشینی اجرا شده است.
رییس اداره امور عشایر دزفول درخصوص بیمه عشایر نیز گفت: با توجه به لزوم تحت پوشش قراردادن بیمه اجتماعی و دام عشایر در برابر خطرات مختلف و نمایندگی اخذ شده توسط شرکت تعاونی عشایری شهید رجایی دزفول، لازم است عشایر به اداره امور عشایر دزفول مراجعه و با کمترین مبلغ پرداختی به صورت سالیانه از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.
 پورفرخی درخصوص ثبت الکترونیکی اطلاعات عشایر اظهارداشت: اطلاعات عشایر در سامانه ساجعا به عنوان مبنا ثبت می‌شود.

وی افزود: لازمه ارائه خدمات به عشایر هویت گذاری دام و اخذ کارت تردد دام از شرکت‌های تعاونی عشایری شهرستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا