اخبار دزفول

فعالیت پانصد جلسه قرآن در دزفول

خلاصه خبر
  • رییس هیات اجرایی کانون جلسات قرآن دزفول گفت: هم اکنون۵۰۰ جلسه قرائت قرآن در ۱۱۷ مسجد این شهرستان ویژه سه مقطع کودکان، نوجوانان و جوانان فعالیت دارند.

به گزارش دزفوری، محمد اسماعیلی عصر چهارشنبه در یکصد و شصت و ششمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر دزفول افزود:این محافل قرآنی در قالب ۳۵۰ جلسه قرائت ویژه برادران و ۱۵۰ جلسه خواهران برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌های قرائت قرآن دزفول در کشور بی‌نظیر هستند گفت: این محافل معنوی، میراث علما و شهدای دزفول و قوی ترین محل رشد و تربیت دینی کودکان، نوجوانان و جوانان شهرستان هستند.

وی توجه به آموزش مربیان جلسه‌های قرآن نسبت به مسایل روز و مورد نیاز جامعه را با اهمیت عنوان‌کرد و افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی و انجام کارهای جدی فرهنگی از برکات جلسه‌های قرآن در مناطق مختلف شهر است.

وی ادامه‌داد: دوره‌های آموزشی مربیان جلسه‌های قرآن دزفول با بهره‌گری از بهترین اساتید کشوری به صورت سالانه برگزار می‌شود که این دوره‌ها نقش موثری در ارتقای سطح علمی مربیان داشته است.

اسماعیلی ادامه‌داد: ۵۰ جلسه کودک و نوجوان دختران شهرستان دزفول در سه سال اخیر ایجاد شده است که برخی از این جلسه‌ها تا ۱۶۰ نفر عضو دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه در کنار آموزش به مسایل ورزشی و اردوهای تفریحی اعضای جلسه‌های قرآن دزفول توجه شده است گفت: برگزاری اردوهای یک روزه در مشهد با حضور یک هزار نفر که برنامه‌های تفریحی و ورزشی مختلفی را در برمی گیرد را می توان از برنامه‌های کانون جلسات قرآن عنوان کرد.

وی تاکید کرد: جلسه های قرائت قرآن دزفول نقش مهمی در حفظ هویت دینی این شهرستان طی چند دهه گذشته داشته است که حفظ و تقویت این محافل نیازمند همراهی و کمک بیشتر مدیریت شهری است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی جعفرنمازی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست، کانون جلسات قرائت قرآن دزفول را یکی از قوی‌ترین نهادهای مردمی و دینی کشور عنوان‌کرد و گفت: اقدامات کانون جلسات قرآن دزفول در تربیت نیروهای کارآمد و معتقد شهرستان کم‌نظیر است.

سیدباقر موسوی فخر نایب رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این جلسه، مربیان جلسه‌های قرائت قرآن دزفول را سربازان گمنام عرصه تربیت دینی بیان‌کرد و ادامه‌داد: بسیاری از شهدای دزفول تربیت یافته جلسه‌های قرایت قرآن هستند که نشان دهنده اهمیت و جایگاه مهم این محافل است.

در این نشست پس از طرح گزارشی از عملکرد کانون جلسات قرآن، اعضای شورای اسلامی شهر دزفول بر حمایت از فعالیت‌های این مرکز فرهنگی تاکید کردند.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا