اخبار دزفول

گردشگران شئونات اخلاقی و حجاب را رعایت کنند

خلاصه خبر
  • امام جمعه دزفول بی‌حجابی را هجمه گسترده دشمن دانست و از گردشگران خواست شوونات اخلاقی و حجاب را رعایت کنند.

به گزارش دزفوری، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: شاهد صحنه‌های ناشایستی از بی حجابی در کوچه و بازار هستیم که موجب رنجش خاطر دل هر انسان مومنی می‌شود.
وی افزود: به نظر می رسد کشف حجاب عمدی که البته سراسری است یک فتنه و توطئه حساب شده است و دشمن دارد روی این موضوع کار می‌کند.
وی با بیان اینکه پلیس امنیت اخلاقی، ستاد امربه معروف و نهی از منکر، گروه‌های مردمی و بسیج همه پای کار هستند گفت: فضای عمومی برای افرادی که شوونات اخلاقی را رعایت نمی‌کنند باید ناامن باشد، باید تذکر دهند تا افراد بی حجاب به خود اجازه ندهند در مکان‌های عمومی حاضر شوند.
خطیب جمعه دزفول اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و ادامه داد:البته از ورود میهمانان نوروزی خرسندیم و امکانات نیز در اختیار آنها قرار می‌دهیم ولی در مقابل رعایت شوونات اخلاقی را مطالبه می‌کنیم.
وی مبارزه با بی حجابی را نیازمند عزم ملی دانست و افزود: رعایت شوونات اخلاقی باید در سطح شهر، مبلمان شهری و بلندگوهای پارک‌ها بازگو شود.
امام جمعه دزفول ۱۲ فروردین سالروز رسمیت یافتن حکومت اسلامی را تبریک گفت و افزود: ۴۴ سال از رسمی شدن جمهوری اسلامی با انتخاب مردم می‌گذرد و دشمنان در این سالها  هرچه توطئه کردند نتوانستند یادگار امام(ره)  را از بین ببرند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: جمهوری اسلامی ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت است که جز با اندیشه‌های نورانی امام خمینی(ره) به دست نمی‌آمد.
وی عزت، سربلندی، اعتبار، دین و عاقبت بخیری ملت ایران را در گرو استمرار جمهوری اسلامی دانست و گفت: با تشکیل جمهوری اسلامی زمینه ظهور مهدی آل محمد(عج) هرچه سریعتر اتفاق خواهد افتاد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: امروز مکتب اهل بیت(ع)  به برکت جمهوری اسلامی نهادینه شده البته منکر مشکلات نیستیم و مطالبه گر هستیم.
وی با بیان اینکه نقش مردم در جمهوری اسلامی مهم و کلیدی است گفت: جمهوری اسلامی جلوه‌ای از قدرت الهی و عزم ملت ایران است که با ایثارگری خود با انتخابی تاریخ ساز این حکومت اسلامی را تایید کردند.

اقتصاد دانش بنیان موجب افزایش بهره‌وری می‌شود

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه‌ها، بر ضرورت جهاد تبیین در حوزه دانش بنیان‌ها تاکید و بیان کرد: تقویت تولید در حل مشکلات اقتصادی، معیشت و اشتغالزایی نقش مهمی دارد.
وی اضافه کرد: اگر اقتصاد کشور دانش بنیان شود منجر به افزایش بهره وری و راندمان تولید می‌شود و اگر تولید توسعه یابد دیگر مشکلات نیز حل می شوند.
وی اظهارامیدواری کرد تا دستگاه‌های دولتی و نهادها در ایجاد اشتغال، شعار ندهند و به مردم گزارش دهند.
وی افزود: کشاورزی نباید سنتی باشد و کشاورزان آب و زمین را هدر دهند بلکه باید از امکانات بهترین استفاده را برد که این امر بدون شرکت‌های دانش بنیان محقق نخواهد شد لذا  هر دستگاه متناسب با حیطه کاری خود ورود کند و دانش بنیان تبدیل به گفتمان شود.
خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه‌های پیرامون تحولات جهانی بیان کرد: دولت سیزدهم باید هشیار باشد و در دنیای ناآرام امروز، دقیق و براساس آرمان‌های نظام تصمیم گیری کند.
وی ادامه داد: دشمنان علیه جبهه مقاومت و ایران اسلامی نقشه می‌کشند ولی مثل همیشه شکست خواهند خورد.
وی در ادامه به بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین اشاره کرد و گفت: امیدواریم نشاط تعلیم و تعلم دوباره به جامعه برگردد.
امام جمعه دزفول همچنین سالروز درگذشت حجت‌الاسلام عباس مخبر دزفولی امام جمعه موقت دزفول را گرامیداشت و افزود: وی خدمات ارزنده‌ای به دین عرضه  کرد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا