اخبار دزفولویژه

پیگیری افزودن دوباره نام دزفول به تابلوی پایگاه چهارم شکاری دزفول

خلاصه خبر
  • امام جمعه دزفول گفت: پیگیری موضوع حذف نام دزفول از تابلوی پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول به عنوان یکی از مطالبات فرهنگی مردم این شهرستان در حال انجام است.

به گزارش دزفوری به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول در دفتر امام جمعه با انتقاد به حذف نام دزفول از تابلوی پایگاه چهارم شکاری وحدتی این شهرستان افزود: اخیرا نامه‌ای با امضای بنده، فرماندار و نماینده به فرمانده ارتش نوشته شده و موضوع تغییر نام پایگاه مطرح شده است.
وی با تاکید بر اینکه نام دزفول با نام دفاع مقدس گره خورده است، ادامه داد: طبق مستندات موجود، نخستین تابلوی پایگاه چهارم شکاری دزفول مربوط به سال ۱۳۳۰ است که عنوان نیروی هوایی شاهنشاهی و زیر آن پایگاه هوایی وحدتی نوشته شده بود.

امام جمعه دزفول اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی نام دزفول به این تابلو اضافه شده ولی در تابلوهای بعدی، دزفول حذف شده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه احتمالا در این خصوص با مقام معظم رهبری نیز نامه نگاری شود، گفت: استدلال‌های منطقی در این خصوص وجود دارد، تعصب به تنهایی نیست بلکه این موضوع یک مطالبه فرهنگی است.

وی به فداکاری مردم دزفول و افتخارآفرینی خلبانان چهارم شکاری در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: وحدتی ۲ برادر خلبان در زمان شاه بودند که در حادثه‌ای در زمان طاغوت جان باختند؛ اگر قرار بود نام خلبانی بر روی پایگاه گذاشته شود بهتر بود هنگام تعویض نام تابلو از نام خلبانان پایگاه در دفاع مقدس و نه خلبانان زمان شاه استفاده شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، این شهر را مظهر مقاومت دانست و گفت: پایگاه چهارم شکاری بدون نام دزفول شناخته شده نیست لذا پیگیری درج دوباره دزفول در نام پایگاه به عنوان مطالبه‌ای فرهنگی و نه سیاسی در حال انجام است.

لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی چهارم خرداد در دزفول

امام جمعه دزفول با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول بیان کرد: امسال نیز شاهد پویایی و بالندگی در برنامه‌های چهارم خرداد دزفول و تهران بودیم.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی چهارم خرداد در دزفول افزود: نامه‌ای در زمینه ورزش به معاون اول رییس جمهور نوشته شده و خواستار تشکیل یک تیم ورزشی در دزفول شده‌ایم چرا که این اقدام، فعالیت‌های ورزشی چهارم خرداد را نهادینه می‌کند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به وجود چهار زمین چمن ورزش استاندارد در دزفول گفت: استعدادهای بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال در دزفول وجود دارد و جای یک تیم فوتبال با نام چهارم خرداد در دزفول خالی است که باید پیگیری شود.
وی تشکیل تیم فوتبال در دزفول را در راستای جذب جوانان موثر دانست و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان دزفول می‌توان در سایر رشته‌های ورزشی نیز ورود کرد.

امام جمعه دزفول اظهارکرد: رسانه را باید در برنامه‌های چهارم خرداد جدی بگیریم؛ پوشش خبری برنامه‌های چهارم خرداد خوب بود ولی در برخی موارد نسبت به سال گذشته کم کاری شد.
وی با قدردانی از اجرای برنامه‌های دهه کرامت و چهارم خرداد توسط مسوولان فرهنگی و هیات‌ها اظهار امیدواری کرد که این برنامه‌ها در دهه ولایت نیز تداوم یابند و معرفت افزایی در راستای جهاد تبیین مدنظر باشد.

لزوم اجرای کار منسجم فرهنگی در قالب برنامه‌های جذاب و نو

حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای برنامه‌های دهه کرامت و چهارم خرداد توسط مسوولان فرهنگی و هیات‌ها قدردانی و اظهارامیدواری کرد برنامه‌ها در دهه ولایت نیز تداوم داشته باشند و معرفت افزایی در راستای جهاد تبیین استمرار یابد.
وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر به ایمان و امید تاکید داشتند که هردو در ولایت وجود دارند؛ به برکت ولایت، انقلاب و نهضت ما با این بالندگی پیش می‌رود.
امام جمعه دزفول بیان کرد: باید از ظرفیت مردم و نهادهای مردمی در ارتباط با مسائل فرهنگی و تبلیغ دینی از جمله هیات‌های مذهبی، گروه‌های فرهنگی و مساجد استفاده شود.
وی افزود: باید بتوانیم کار منسجم فرهنگی در قالب برنامه‌های جذاب و نو اجرا کنیم و برای غنی سازی فرهنگی جامعه برنامه داشته باشیم.

لزوم تقویت مساجد به عنوان سرمایه‌های جنگ فرهنگی

حجت الاسلام قاضی دزفولی اجرای برنامه‌های فرهنگی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس که گنجی بی‌پایان است، استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی مساجد در جامعه افزود: جایگاه مساجد در جامعه بی‌بدیل است که باید این اماکن را به عنوان سرمایه‌های جنگ فرهنگی حفظ، تقویت و بروز رسانی کنیم.
امام جمعه دزفول بیان کرد: شورای تبلیغ و امور مساجد در شهرستان تشکیل شده است که تصمیم‌های لازم درخصوص مساجد با حضور تمام دستگاه‌های مربوطه در این شورا گرفته می‌شود.

امام جمعه: موضوع حذف دزفول از نام پایگاه چهارم شکاری وحدتی در حال پیگیری است

توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذا در دهه ولایت در دزفول

حجت الاسلام احسان خاکی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول نیز دهه امامت و ولایت را گرامیداشت و گفت: همزمان با دهه ولایت، ۱۰۰ هزار پرس غذا بین مردم و نیازمندان توزیع می‌شود که انتظار می‌رود پشتیبانی لازم برای رشد نهادهای مردمی صورت گیرد.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول نیز درخصوص برنامه‌های چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول گفت: امسال حدود ۲۰۰ برنامه از جمله ۷۰ افتتاحیه و کلنگ زنی به مناسبت چهارم خرداد در دزفول اجرا شد.
هادی سعادت‌زاده افزود: برگزاری پنج جشن در نقاط مختلف، گردهمایی رزمندگان در بخش مرکزی، تجلیل از نویسندگان دوران دفاع مقدس، رونمایی از ۶ کتاب و همایش تجلیل از نقش زنان دختران و مادران شهدا از جمله برنامه‌های چهارم خرداد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا