اخبار دزفولیادداشت‌ها

واکنش‌ها به اشعارخوانی عجیب یک مداح در دزفول؛ حجاب دغدغه خداست

طی روزهای گذشته انتشار گسترده ویدیویی از اشعار خوانی یک مداح در دزفول واکنش‌هایی در پی داشت. اشعار وی اگرچه به نظر در راستای بیان مشکلات اقتصادی مردم است اما در بین این اشعار به ساحت دغدغه‌مندی حجاب تعرض شده است.
شاعر ادعا میکند که تنها دغدغه کشور(مسئولان) حجاب و دوتار مو است. درحالیکه برخلاف تصور شاعر، درحال حاضر تنها دغدغه‌ و تمرکز رسانه‌های معاند و دشمن مسئله حجاب است و شبانه‌روز و با صرف میلیون‌ها دلار بودجه درحال تخریب وجهه این مهم با هدف برانداختن حجاب از جامعه می‌باشند.
مشکلات حجاب و عفاف در کشور نیز به یک یا دو تار مو که شاعر ادعا میکند ختم نمی‌شود و مسئله بزرگتر از ابعاد تصور این فرد است.

محسن ریاضی فعال رسانه‌ای در یادداشتی خطاب این شاعر/مداح نوشت:

به: ابراهیم نصراللهی

حجاب دغدغه خداست

اخیرا کلیپی از آقای ابراهیم نصراللهی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن، طی اشعاری به ساحت دغدغه‌مندی حجاب تعرض شده است.
فارغ از دفاعیات ایشان که قائلند شعرشان تقطیع شده و در ابیات دیگر، طی مداحی حدود سی دقیقه‌ای به برخی مظاهر فساد پرداخته‌اند، باید بدانند که:

۱.حجاب دغدغه خود خداست: 《ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن و لایبدین زینتهن الا لبعولتهن… نور/۳۱》 ودر جایی این دغدغه را به پیامبر خود منتقل کرده و خواسته تا این دغدغه را به همسران و دختران خود وزنان مومنین (الی یوم القیامه، با توجه به افعال مضارع که دلالت بر استمرار دارند)منتقل کند:
《یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن، ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین… احزاب/۵۹》
۲. دغدغه مندی حجاب مختص زمان ما، جمهوری اسلامی و سیاستمداران حال حاضر نیست. در کدام سنگ‌تراشیده‌ی ایران باستان نقش یک زن بی‌حجاب حکاکی شده است؟
۳.چگونه از عواقب سنگین بی‌حجابی در جامعه غافلید در حالی که اگر این امر نامیمون دامنگیر جامعه شود به تزلزل بنیاد خانواده، خیانت، بِزِه، طلاق، فرزندان نامشروع ودهها درد بی درمان منجر می‌شود که فقر، فرزند کوچکشان خواهد بود.
۴.اگر دغدغه وضع معیشت مردم را دارید که بسیار بجاست و دغدغه‌ی ما و همه‌ی مردم است چرا به رکن رکین عفت عمومی جامعه حمله می‌کنید؟

۵.سال‌هاست در اشعار خود از معجر و همت والای حضرت زینب س و بانوان عفیف عاشورایی می‌سرایید، حال چه شده است که دغدغه حجاب مومنین را برای بیان برخی خواسته‌های هرچند مشروع، دستمایه‌ی خود کرده‌اید؟

۶.چطور توجه نکرده‌اید که فشار امپراطوری بزرگ رسانه‌ای در یک سال گذشته بر روی حجاب و عفاف بانوان ایرانی تمرکز یافته و این امر، ممری برای حمله به کل دین شده است؟ چنانکه می‌بینید مبلغان مروجان داخلی و خارجیِ بی‌حجابی چگونه به عزاداری سرور آزادگان جهان حمله می‌کنند.

۷.اگر قائلید که اشتباه کرده‌اید در ایامی که اتفاقا به بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر که شعار حرکت اباعبدالله ع در آغاز نهضت خون‌رنگ عاشوراست اختصاص یافته شما را دعوت می‌کنم با انتشار متنی عمومی از ساحت ربوبی، حضرت اباعبدالله ع ، حضرت زینب کبری س پرچمدار عفت عاشورایی و عَلَم حجاب و دغدغه مند بزرگ ساحت حجاب و عفاف عذرخواهی کنید.
عزتمندی نزد خدا و اهل بیت عصمت وطهارت ع قابل قیاس با رضایت و عزت ظاهری بی بنیان زمینی و کف و هورای مخالفان عفت عمومی جامعه نیست.

۴ مرداد ۱۴۰۲ ش
محسن ریاضی

مهران موزونی دیگر فعال رسانه‌ای دزفول نیز نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و در یک فایل صوتی توصیه‌ها و تذکراتی را به مداح مذکور یادآور شد.

پست بروزرسانی خواهد شد….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا