اخبار دزفول

شهردار دزفول: تمام استخدامی‌های شهرداری با مجوز استانداری بوده است

به گزارش ایرنا محمدعلی دوایی‌فر روز دوشنبه در نشست شورای شهر دزفول پیرامون وضعیت بازنشستگی شهردار در محل شورا افزود: هیچ استخدام رسمی در زمان مدیریت بنده در شهرداری دزفول صورت نگرفته است ضمن اینکه دستگاه‌های نظارتی زیادی امور شهرداری را رصد می‌کنند و امکان جذب نیرو بدون مراحل قانونی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اغلب افرادی که در شهرداری جذب شده‌اند نیروهای حجمی و انسانی هستند و شهرداری هروقت به آنها نیاز نداشته باشد می‌تواند آنها را کنار بگذارد.

شهردار دزفول گفت: دیگر دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان دزفول چند برابر شهرداری نیرو جذب کرده‌اند ولی هیچ کس به آنها اعتراض نمی‌کند و تمرکز برخی افراد و رسانه‌ها فقط بر روی شهرداری است.

وی با بیان اینکه برخی کارگران ادامه تحصیل داده و وارد چارت اداری شهرداری شده‌اند، افزود: بنده به هیچ کس برای جذب شدن نامه نداده‌ام اگرچه برای جذب نیرو به صورت حجمی و براساس نیاز مجوز داده‌ام.

دوایی‌فر بیان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با وجود نیاز به حدود ۱۷۵ نیروی متخصص فقط ۷۵ نیرو در اختیار دارد و در موارد مختلف همچون حادثه چال کندی از نیروهای مردمی استفاده می‌شود.

وی افزود: برای جذب نیروی متخصص آتش نشان بعد از پیگیری‌های فراوان مجوز جذب ۱۰ نفر اخذ شد که یکهزار و ۸۰۰ نفر در آزمون استخدامی آن شرکت کردند.

شهردار دزفول با بیان اینکه همگام با توسعه هر کار نیرو نیاز است، گفت: برای جذب برخی نیروها حتی به صورت حجمی فشارهایی وارد شده است؛ داماد بنده نیز بعد از ۲ بار تاکید استاندار به کار گرفته شد. 

موضوع بازنشستگی‌ام را برای جلوگیری از حواشی، بعد از انتخابات مطرح کردم

دوایی‌فر همچنین درخصوص موضوع بازنشستگی خود گفت: طبق قانون ۳۵ سال اختیار کار کردن دارم که این سنوات قبل از انتخابات به پایان رسید اما برای جلوگیری از حواشی احتمالی موضوع را بعد از انتخابات مطرح کردم.

وی افزود: برخی افراد تلاش داشتند بازنشستگی بنده زودتر از موعد انجام شود اما چون اقدام آنها قانونی نبود به نتیجه نرسیدند و اکنون نیز مشکل خاصی وجود ندارد و به دلیل تکمیل سنوات درخواست بازنشستگی داده‌ام.

شهردار دزفول بیان کرد: تلاش بر این بود که تا قبل از آغاز به کار شورای ششم بازنشسته شوم تا اعضای جدید چالشی برای انتخاب شهردار نداشته باشند و با خیال آسوده این کار را انجام دهند.

وی افزود: بعد از بازنشستگی نیز آماده خدمت به مردم شهرم دزفول هستم و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهم کرد.

دوایی‌فر با قدردانی از زحمات شورای پنجم و همکاری آنها با شهرداری گفت: هرجا شهرداری موفق بوده و کاری انجام داده شورای شهر نیز در آن سهیم بوده‌ است. 

فرودگاه دزفول با تلاش مدیران در حال تثبیت است

شهردار دزفول با اشاره به تخصیص هشت هکتار زمین برای احداث ترمینال فرودگاه دزفول بیان کرد: افرادی به دنبال این هستند که فرودگاه دزفول قوت نگیرد ولی با تلاش تمام مدیران شهرستان این فرودگاه در حال تثبیت است.

وی افزود: پس از پیگیری فراوان از ستاد کل نیروهای مسلح مجوز احداث ترمینال فرودگاه دزفول را در بلوار سرداران این شهر جنب پمپ بنزین پایگاه چهارم شکاری اخذ کردیم تا این فرودگاه رسمی و بین المللی شود.

دوایی‌فر بیان کرد: خرید زمین ترمینال فرودگاه دزفول مشروط به اینکه زمین به نام شهرداری شود در دستور کار قرار گرفت و با تصویب ۹ عضو شورای شهر دزفول ۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان قسط اول برای زمین ترمینال درنظر گرفته شد ضمن اینکه در تلاشیم از ۱۸۰ میلیارد ریال مابقی بدهی زمین که قرار است طی ۲ چک ماه‌های مرداد و بهمن پاس شوند، تخفیف بگیریم.

وی افزود: ۱۰۰ میلیارد ریالی که برای خرید زمین ترمینال تخصیص یافته مربوط به اعتبار روکش آسفالت معابر شهر دزفول بود که با تصویب اعضای شورای شهر برای این کار ضروری و راهبردی در نظر گرفته شد.

دوایی‌فر اظهارداشت: با وجود فشارهای زیادی که مردم برای روکش آسفالت وارد کردند، خرید زمین ترمینال اقدام عاقلانه‌ای بود چراکه در آینده ثمرات زیادی برای شهرستان دزفول خواهد داشت.

اعلام آمادگی چند سرمایه گذار برای اجرای طرح در محل برج طاووس 

شهردار دزفول با اشاره به تاریخچه‌ای از طرح برج طاووس گفت: یک سرمایه گذار لبنانی برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده بود که ظرفیت اجرای این طرح بزرگ را داشت و کار خاکبرداری طرح را به سرعت انجام داد ولی برخی مسایل مانع ادامه کار او شدند و طرح متوقف شد.

وی افزود: با توجه به اینکه خطر ریزش طرح وجود داشت با ورود دوباره به شهرداری دزفول، نامه نگاری درخصوص خطرات طرح با شورای شهر انجام شد ولی مهلت تعیین شده برای پیمانکار نیز تغییری در روند کار ایجاد نکرد و درنهایت شورا لغو قرارداد با شرکت مجری طرح طاووس را تصویب کرد.

دوایی‌فر با اشاره به پیگیری‌های قانونی برای بازپس گیری طرح طاووس بیان کرد: حکم بدوی و تجدید نظر به نفع شهرداری دزفول صادر شده است.

وی با بیان اینکه مساحت طرح طاووس ۴۰ هزار مترمربع است، افزود: با توجه به افزایش قیمت زمین، متضرر نشده‌ایم و چندین سرمایه گذار از جمله موسسه ملل نیز برای اجرای طرح در این زمین اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارزش طرح قائم حدود ۶ هزار میلیارد ریال است

شهردار دزفول همچنین درخصوص طرح گذر قائم گفت: این طرح را با ۷۰ میلیارد ریال بدهی و یک سال و نیم خاموشی دراختیار گرفتیم و بدون تخصیص حتی یک ریال اعتبار، از منابع شهرداری گذر و پارکینگ آن را به مرحله بهره برداری رساندیم. 

وی افزود: اگرچه این طرح حدود ۲ هزار میلیارد ریال بدهی دارد ولی با توجه به بالا رفتن ارزش ملک، ارزش آن اکنون حدود ۶ هزار میلیارد ریال است و به عنوان یک سرمایه کلان در اختیار شهرداری قرار دارد.

شهردار دزفول با دفاع از عملکرد شهرداری و شورای پنجم در چهار سال گذشته به مشکلاتی نظیر سیل و کرونا اشاره و بیان کرد: شهرداری به عنوان مادرخرج شهر همواره در امور و چالش‌های مختلف نظیر مقابله با کرونا حضور داشته است.

وی با اشاره به ساخت حدود ۱۶ پارک در شهر دزفول افزود: طی چهار سال گذشته حوادث پشت سر هم اتفاق افتاد ولی شهرداری با وجود فشارهای زیاد توانست حقوق کارگران را پرداخت کند و با توجه به ظرفیت‌های موجود به عنوان معین شهرستان اندیکا نیز تعیین شد.

بودجه شهرداری به صورت شفاف در اختیار دستگاه‌های نظارتی است 

دوایی‌فر با اشاره به حاشیه سازی برخی خبرنگاران برای مجموعه شهرداری دزفول گفت: مردم دزفول به بلوغ سیاسی رسیده‌اند و اخبار خبرنگارانی را می‌پذیرند که حقیقت را بیان کنند.

وی افزود: نقص و چالش در کار شهرداری بوده است ولی اطلاع رسانی شورا و شهرداری درخصوص اقدامات انجام شده ضعیف بوده است؛ گرفتن صرف چند عکس کافی نیست و باید گزارش‌های مستند از اقدامات انجام شده تهیه و در اختیار مردم قرار می‌گرفت. 

شهردار دزفول درخصوص مطالبه برخی افراد مبنی بر شفافیت بودجه شهرداری گفت: برخی افراد که حتی نمی‌دانند بودجه شهرداری چگونه تدوین می‌شود خواستار شفافیت آن شده‌اند.

وی افزود: شهرداری به صورت مستمر و شفاف اطلاعات لازم را به تمام دستگاه‌های نظارتی مربوطه ارسال می‌کند ضمن اینکه همکاری لازم با دیده بان شفافیت نیز انجام شده است.

شهردار دزفول با قدردانی از زحمات شورای پنجم اظهارداشت: اعضای شورای پنجم در شرایطی دشوار نصب تابلوی ورودی شهر دزفول را تصویب کردند که کمتر کسی جرات انجام این کار را داشت.

وی با بیان اینکه عملکرد هر شورا را مصوبات آن مشخص می‌کنند، افزود: دعوا در تمام شوراها هست ولی متاسفانه برخی افراد بدون اطلاع، اظهارنظرهایی می‌کنند که جای تعجب دارد.

پاسخ استانداری، ملاک شورای شهر دزفول درخصوص بازنشستگی شهردار است 

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با انتقاد از عملکرد برخی خبرنگاران شهرستان گفت: عده اندکی از خبرنگاران دزفول قلم خود را فروخته‌اند و برای شورا حاشیه ساختند.

سید مصطفی عظیمی‌فر افزود: درخصوص بحث بازنشستگی شهردار هرگز برای تعیین سرپرست اقدام نکردیم و ملاک خود را پاسخ استانداری خوزستان قرار دادیم.

وی ادامه داد: بنا به اعلام مدیرکل امور شوراهای استانداری خوزستان یکی از شرایط پایان کار شهردار، استعفای رسمی او و تصویب شورای شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با انتقاد از انتشار نامه‌های رد و بدل شده شهرداری و شورا در فضای مجازی گفت: متاسفانه شهرداری در اعلام خبر تخصیص زمین برای ترمینال فرودگاه دزفول اشاره ای به تلاش شورای پنجم نداشت ضمن اینکه شائبه‌هایی درخصوص استخدام برخی افراد منسوب به مدیران شهرداری وجود دارد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: درحالی شورای پنجم با عنوان ابربدهی شناخته می‌شود که ابرسرمایه‌ای نیز برای شهر به جا گذاشته ولی متاسفانه اطلاع رسانی نشده است.

میرزاعلی آستی با بیان اینکه پارکینگ نیایش آماده فروش است، افزود: ترمینال فرودگاه دزفول یک اقدام راهبردی بود که امیدواریم شورای ششم با درایت خود از این موقعیت استفاده کنند.

وی با قدردانی از رسانه‌های موثر شهرستان دزفول و اطلاع رسانی دقیق اخبار شورا اظهارداشت: برخی خبرنگاران در چهار سال گذشته هیچ خطایی نکردند و نقدهای آنها سازنده بود ولی برخی افراد همواره در این مدت سعی کردند به شورا ضربه بزنند.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست به دفاع از عملکرد شورای پنجم پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا