اخبار دزفول

نظارت بازرسان مرکز بهداشت دزفول بر تدفین مواردی از فوتی‌های کرونا

رضا پورآیین از نظارت بازرسان مرکز بهداشت دزفول بر روند تدفین مواردی از فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در روز های گذشته در دزفول خبر داد.

ایشان طی اعلام این خبر افزودند: متاسفانه پس از اعلام وضعیت سفید در شهرستان، تفکر مردم بر این بود که دیگر کرونا تمام شده و همین غفلت باعث کاهش درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم شده و به همین خاطر بار دیگر شهرستان دزفول در وضعیت هشدار قرار گرفت، و چنانچه دستورالعمل های بهداشتی همچنان نادیده گرفته شود، احتمال بازگشت به وضعیت قرمز نیز وجود دارد.

مهندس پور آیین در ادامه افزودند، حقیقتا در طول دهه اول محرم پس از بازدید هایی که از تکایا و دسته های عزاداری شد، درصد بالایی از شیوه نامه ها رعایت شده بود، اما چیزی که نگران کننده هست، مسافرت های تابستانه به مناطق قرمز کشور هست، که این امر باعث جابجایی و انتشار ویروس خواهد شد.

لذا بایستی از مسافرت ها، مهمانی و دور همی ها غیر ضرور اجتناب نمود. مهندس پورآیین در پایان به سوء برداشتی که در بین قشر جوان مبنی بر عدم ابتلای انها به بیماری یا ابتلا به نوع خفیف بیماری وجود دارد، اشاره کرد و پاسخ دادند که به دلیل اینکه رفتار این ویروس به ویژه در ۶ ماهه دوم سال جاری ناشناخته هست، و همچنین به علت ناقل بودن قشر جوان و اینکه معمولا در هر خانواده ای، فرد سالمند و یا افراد مبتلا به بیماری های مزمن نیر وجود دارد، لازم است این قشر هم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام نمایند. ایشان در پایان خواستار مشارکت اجتماعی تمامی اقشار مختلف جامعه (مردم، اصناف، صنایع، ادارات و …) در خصوص رعایت اصول بهداشتی به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا