اخبار دزفول

وقوع جرم در دزفول هفت درصد کاهش یافت / مسئولان شهرستان درخصوص باغ‌ویلاها تصمیم‌گیری کنند

به گزارش ایرنا سرهنگ روح اله گراوندی روز پنجشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر دزفول با اشاره به دستگیری یک مالخر و قاچاقچی به ضرب گلوله پلیس افزود: مجرمان و اراذل و اوباشی که تلاش دارند دزفول را ناامن کنند، منتظر برخورد قاطع و جدی نیروی انتظامی باشند.

وی با اشاره به انهدام باندهای مختلف سرقت خودرو، موتورسیکلت و منزل در دزفول گفت: به صفر رساندن سرقت‌ها غیرممکن است ولی این قول را به مردم شهرستان دزفول می‌دهم که با تلاش پلیس و حمایت دادستان میزان جرائم به حداقل برسد.

فرمانده انتظامی دزفول از دستگیری یک سارق سیم برق در ساعت پنج صبح امروز توسط ماموران انتظامی خبر داد و اظهارداشت: این سارق حین سرقت با رعایت قانون بکارگیری سلاح توسط ماموران پلیس زخمی و همراه با اموال مسروقه دستگیر شد.

وی با اشاره به انهدام باند ۶ نفره سرقت مسلحانه از منزل و باند ۲ نفره سارقان مسلح خودرو در سال جاری گفت: اعضای یک باند سه نفره سارقان باغ‌ویلاها به همراه مالخر، باند هفت نفره سارقین خودرو با کشف سه دستگاه خودرو و باند ۲ نفره سارقان منازل با کشف ۱۵ فقره سرقت نیز دستگیر شدند.

سرهنگ گراوندی دستگیری سارق مسلح و قاتل فراری در یکی از شهرهای مرزی و یک سارق مسلح با سه فقره سرقت مسلحانه را یادآور شد و افزود: یک قاتل فراری که در مناطق سخت گذر دزفول مخفی شده بود نیز بعد از گذشت سه سال دستگیر و روانه زندان شد. 

وی با بیان اینکه برای تامین امنیت شهرستان با هیچ کس معامله نمی‌کنیم. ادامه داد: برخورد با موادفروشان و سوداگران مرگ همچون گذشته جدی است و هیچ اغماضی با دانه درشتان نمی‌شود.

مجرمان حاشیه امنی در دزفول ندارند

فرمانده انتظامی دزفول اظهارداشت: حمایت دادستان و قوه قضاییه از نیروی انتظامی باعث شده مجرمان فضای امنی در شهرستان دزفول نداشته باشند برای مثال در یک پرونده سرقت مسلحانه نزدیک به ۲۲ متهم که در ارتباط مستقیم با سرقت بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: پرونده هر سرقت و نا امنی به سرعت بسته نمی‌شود بلکه تا کشف تمام دست‌های پنهان و همدستان پیگیری می‌شود.

سرهنگ گراوندی با تاکید بر اینکه موادفروشان خرد و عمده شهرستان بستر آرامی نخواهند داشت، گفت: طرح پاکسازی به صورت مستمر در شهرستان دزفول انجام می‌شود.

وی با قدردانی از پویایی، انگیزه بالا و اقتدار پلیس آگاهی شهرستان دزفول گفت: کارکنان پلیس آگاهی همچون سایر یگان‌های انتظامی دزفول با دلسوزی تمام در حال تلاش برای تامین امنیت شهرستان هستند.

فرمانده انتظامی دزفول هدف پلیس را تامین رضایت مردم دانست و افزود: لبخند رضایت مالباختگان و آسیب دیدگان از جرائم بعد از کشف جرم خستگی را از تن ماموران انتظامی برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: اقتصاد تاثیر مهمی در امنیت دارد و سرقت‌های خرد ناشی از مشکلات اقتصادی است. 

۲۰ اکیپ گشت نامحسوس پلیس در سطح دزفول فعالیت می‌کنند 

سرهنگ گراوندی با اشاره به راه اندازی گشت نامحسوس پلیس در این شهرستان برای نخستین بار بیان کرد: ۲۰ اکیپ در قالب گشت نامحسوس و با لباس شخصی در ساعات اوج وقوع جرم در سطح شهر حضور دارند و به سرعت با مجرمان برخورد می‌کنند.

وی افزود: سارقان در گشت آشکار پلیس، سرقت خود را رها و بعد از عبور ماموران کار خود را از سر می‌گیرند ولی از حضور گشت نامحسوس اطلاعی ندارند و حین سرقت دستگیر می‌شوند.

فرمانده انتظامی دزفول از کاهش دستگیری معتادان متجاهر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: یکی از دلایل کاهش دستگیری، تعطیلی مراکز ترک اعتیاد و کاهش ورودی زندان‌ها به دلیل شیوع کرونا است.

مسوولان شهرستان دزفول درخصوص باغ‌ویلاها تصمیم‌گیری کنند

سرهنگ گراوندی با اشاره به معضل رشد باغ ویلاها و مساله تامین امنیت آنها گفت: لازم است مسوولان شهرستان برای وضعیت باغ‌ویلاها تصمیم‌گیری کنند تا نیروی انتظامی نیز تکلیف خود را بداند.

وی با بیان اینکه اکنون باغ‌ویلاهای زیادی در سطح شهرستان دزفول احداث شده است، افزود: اغلب اراضی کشاورزی به چندین باغ‌ویلا تبدیل شده‌اند و ماموران انتظامی با توجه به حصارکشی‌های صورت گرفته برای ورود نیازمند دستور قضایی هستند.

فرمانده انتظامی دزفول با اشاره به نظارت نیروی انتظامی بر باغ‌ویلاها بیان کرد: گاه در این باغ‌ویلاها جرم یا تخلفی صورت می‌گیرد یا مراسم عروسی، جشن و برگزاری می‌شود که نیروی انتظامی با توجه به دستورالعمل‌های کرونا برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای جمع آوری سلاح غیرمجاز و مهمات برنامه جدی داریم، اظهارداشت: نیروی انتظامی هر ماه طرح‌های مختلفی برای جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز دارد.

سرهنگ گراوندی همچنین درخصوص شماره گذاری خودروها در شهرستان دزفول گفت: متاسفانه برخی افراد از شب در محل شماره گذاری حاضر می‌شوند تا صبح کارشناس مربوطه بیاید و کار آنها را انجام دهد.

وی افزود: هر تعداد خودرو در روز به محل شماره گذاری مراجعه کند همکاران راهور کار آنها را انجام می‌دهند لذا نیازی نیست شهروندان از شب به محل مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا