اخبار دزفول

شهردار دزفول خود را وامدار هیچ جریان و جناحی نکند

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: فعال نگهداشتن حافظه تاریخی جامعه یکی از مهمترین فلسفه های این روز بزرگ است؛ باید حافظه ساقط کردن رژیم طاغوت و برقرار کردن حکومت الهی را دوباره تکرار کنیم.
وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی امسال آنچنان گسترده بود که دوستان و دشمنان از حضور چنین جمعیتی تعجب کردند، افزود: ملت بزرگ ایران با این جمعیت و صلابت یک عمل صالحانه بزرگ را رقم زدند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: هر عملی که موجب خشم کفار می‌شود عملی صالح است؛ مردم با حضور عظیم خود دشمن کافر را به خشم آوردند و یک عمل صالح رقم زدند.
وی با بیان اینکه صدای باصلابت ملت ما بر صدای دشمن که غول رسانه صهیونیست پشت آن بود غلبه کرد، افزود: مردم کشورمان در سرما، برف، بارندگی و تبلیغات سنگین دشمن دوباره به صحنه آمدند و شهدا را سرافراز کردند.
خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه‌های امروز به اهمیت سفر رئیس جمهور به کشور چین پرداخت و گفت: اثرات این سفر در آینده نه چندان دور در وضعیت اقتصادی و در ارتباطات با چین نمود پیدا می‌کند زیرا این سفر از نظر راهبردی برای ما بسیار مهم بود.
دوگانگی مدعیان حقوق بشر در زلزله ترکیه و سوریه
امام جمعه دزفول همچنین به زلزله ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: زلزله ترکیه و سوریه باعث ناراحتی بسیاری شد ولی دنیا از دوگانگی مدعیان حقوق بشر در زلزله ترکیه و سوریه تعجب کرد.
وی افزود: بیش از ۷۰ کشور کمک های بشردوستانه خود را به ترکیه و کمتر از ۱۲ کشور به سوریه کمک کردند ضمن اینکه کیفیت کمک‌ها نیز متفاوت بود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادعای حقوق بشر غرب را دروغین خواند و بیان کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها که ادعای حقوق بشر آنها گوش جهانیان را کر کرده است سوریه را تحریم کردند و اجازه ندادند ماشین آلات آواربرداری وارد سوریه شوند.
گسل‌های تبعیض دردناک‌تر از گسل‌های طبیعی است
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه‌های امروز، ۲۶ رجب سالروز رحلت حضرت ابوطالب را تسلیت گفت و افزود: ایشان مانند فرزندش مظلوم بود و مسلمانان آنچنان که باید از این شخصیت برجسته یاد نکردند.
وی سالروز قیام مردم قزوین و سالروز شهادت حجت الاسلام محلاتی را نیز گرامیداشت و گفت: محمدعلی باشه آهنگر از فرزندان دزفول در جشنواره فیلم فجر به عنوان برترین کارگردان فیلم انتخاب شد که جای تبریک دارد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: دشمن سعی کرد جشنواره فیلم فجر را تحریم و یا در آن اختلال ایجاد کند ولی با تلاش و حضور هنرمندان متعهد، دشمن در این زمینه نیز ناکام ماند و جشنواره سربلند بیرون آمد.

شهردار دزفول خود را وامدار هیچ جریان و جناحی نکند
خطیب جمعه دزفول با اشاره به انتخاب عتاب اهوازی به عنوان شهردار از سوی شورا گفت: شهردار دزفول خود را وامدار هیچ شخص، گروه، جریان و جناحی نکند و خود را فقط وامدار خدمت صادقانه به مردم بداند.
وی برای شهردار جدید دزفول که اخیرا توسط شورای شهر انتخاب شده آرزوی موفقیت کرد و افزود: همه باید به شهردار جدید کمک کنند تا بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در فراز دیگری از خطبه های امروز، گم شده بشر را خداترسی و معنویت دانست و گفت: اگر جامعه می‌خواهد از فساد، تبعیض، ظلم و جنایت نجات یابد باید به خداترسی و تقوا روی آورد تا جامعه‌ای سعادتمند داشته باشیم.

وی افزود: با ورود به ماه شعبان فرصت‌های ناب ربوبیت و بندگی را پیش رو داریم؛ آنچه برای مومن اهمیت دارد استفاده بهینه از فضای معنوی است که باید از لحظه لحظه آن استفاده کرد.
امام جمعه دزفول یکی از فرصت های معنوی ماه شعبان را ذکر معجزه آسای صلوات عنوان کرد و ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم(ص) گفت: عید مبعث مایه حیات جامعه اسلامی است که باید نسبت به آن معرفت داشته باشیم و آن را بزرگ بداریم.

درخصوص حجاب تابع سیاست‌های کلی نظام هستیم

خطیب جمعه دزفول با بیان اینکه هفته گذشته عده ای از جوانان که دغدغه حجاب را دارند در نمازجمعه دزفول حاضر شدند، بیان کرد: این جوانان نسبت به بدحجابی در برخی فروشگاه‌های دزفول اعتراض دارند البته حجاب یکی از خط قرمزهای ماست ولی در این خصوص تابع سیاست‌های کلی نظام هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده نظیر مطالبه گری، فعال کردن گروه‌هایی در این زمینه و برگزاری نشست‌های شورای تامین افزود: مصالحی در برخورد با بی‌حجابی درنظر گرفته می‌شود که باید موردتوجه قرار گیرند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی تاکید کرد: احساساتی برخورد کردن در این زمینه ممکن است نتیجه خوبی در پی نداشته باشد و بهانه به دست دشمن دهد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا