اخبار دزفول

گله‌مندی شهروندان دزفول از افت فشار آب

خلاصه خبر
  • شهروندان مناطق مختلف دزفول نسبت به افت فشار آب در ماه مبارک رمضان اعتراض دارند و خواستار رفع سریع مشکل از سوی آبفا هستند.

روزهای پایانی سال‌گذشته، تعطیلات نوروز و اکنون هم ماه مبارک رمضان که شهروندان مناطق مختلف دزفول به علت حجم کار، خانه تکانی، میهمانی و شب زنده داری، بیشترین نیاز را به آب دارند با افت فشار آب مواجه شده‌اند.
درست زمانی که باید تدابیر لازم برای جلوگیری از قطع یا افت فشار آب اندیشیده می‌شد بیشترین افت فشار اعمال شده این در حالی است که از قبل پیش بینی شده بود مسافران نوروزی فراوانی وارد دزفول خواهند شد.

مردم دزفول این روزها در حالی با کمبود آب، قطعی و افت فشار مواجه هستند که رودخانه خروشان دز از وسط شهر عبور می‌کند.
روزهای اخیر حجم انبوهی از پیام‌های مردمی و اعتراض آنها از افت فشار آب شبانه به خبرنگاران ایرنا ارسال شده است؛ یکی از شهروندن می‌گوید: قبلا ساعت یک تا چهار بامداد با افت فشار آب مواجه می‌شدیم ولی اکنون نه تنها مشکل حل نشده بلکه افت فشار تا ساعت هشت صبح هم ادامه دارد.
علیرضا گلداری ضمن اعتراض از عملکرد مدیریت آبفا دزفول به دلیل وضعیت پیش آمده خواستار حل مشکل در ماه مبارک رمضان شده و عنوان می‌کند شهروندان برای سحری و کارهای روزمره نیاز بیشتری به آب در ساعات شب و بامداد دارند.
یک شهروند ساکن خیابان مطهری دزفول نیز می‌گوید: ساکنان خیابان حدفاصل روستا تا ۴۵ متری با قطع آب آشامیدنی در ساعات شب مواجه هستند ولی با وجود گزارش چندباره هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است. 
اهالی خیابان ملاصدرا، پیام، حوالی سیدصبور و منطقه کوی یاس زیباشهر نیز نسبت به بروز چنین مشکلی اظهار نارضایتی کرده و خواستار حل مشکل توسط مسوولان مربوطه شده‌اند.

قرار بود ۲ حلقه چاه برای رفع مشکل وارد مدار شود که نشد 
اعتراض شهروندان از افت فشار آب در مناطق مختلف باعث شد رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در نشست امروز شورا نسبت به این موضوع انتقاد کند.
محمدحسن پرآور در این باره گفت: در ایام نوروز، روزهای پایانی سال و اکنون که ماه رمضان است با افت فشار آب در مناطق مختلف روبرو شدیم و مسافران مشکل پیدا کردند این در حالی است که در نشست‌های مختلف این موضوع مطرح و حضور مسافران زیاد در شهرستان پیش بینی شده بود.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه تدبیری اندیشیده می‌شد، افزود: قرار بود برای رفع مشکل ۲ چاه وارد مدار شود ولی این امر محقق نشد و مشکل هنوز ادامه دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه مناطق حاشیه‌ای و مرکز شهر با این مشکل مواجه هستند، اظهارداشت: مردم در ماه رمضان به آب نیاز دارند که افت فشار برای آنها مشکل ساز شده است.

پرآور بیان کرد: رایزنی‌هایی برای رفع مشکل با مدیرعامل آبفا خوزستان انجام و بیان شد با وجود عبور رودخانه دز از وسط شهر دزفول، مردم در نوروز و ماه رمضان با مشکل آب مواجه شدند.
به گفته وی، مدیرعامل آبفا خوزستان قول مساعد داده تا چند روز آینده ۲ چاه به مدار اضافه شود که شورا و شهرداری نیز آماده همکاری در این خصوص و حل مشکل هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ضمن تشکر از آبفا به خاطر رفع مشکل فاضلاب انتهای خیابان هجرت اظهارامیدواری کرد با کار جمعی و همگرایی مشکلات دزفول در تمام زمینه‌ها به ویژه آب و فاضلاب حل شوند.
خبرنگار ایرنا پیگیر مشکل و مصاحبه با مدیر آبفا دزفول شد که طی تماس برقرار شده مشخص شد مدیر مربوطه به علت ابتلا به کرونا امکان پاسخگویی ندارد.

ریزش چاه مصلا از دلایل افت فشار آب
مسوول روابط عمومی آبفا منطقه دزفول در این باره به رسانه‌های شهرستان عنوان کرده است که چاه آب مصلا به علت فرسودگی و قدمت زیاد، ریزش کرده و از مدار خارج شده است ولی هنوز موفق به اخذ مجوز حفاری از امور آب نشده‌ایم.

امین قمر با بیان اینکه ۲ چاه آب در تصفیه خانه جنوب جانمایی شده که حفر و تست پمپاژ آنها  نیز انجام شده است، افزود: عملیات تجهیز چاه‌ها نیز از امروز آغاز شده و  فردا قرار است پمپ‌های چاه‌ها اضافه و تابلوی برق نیز جمعه نصب شوند.
به گفته مسوول روابط عمومی آبفا منطقه دزفول، اگر این فعالیت‌ها طبق برنامه ریزی انجام شوند مشکل بزودی برطرف خواهد شد.
وی درخصوص افت فشار در محدوده مرکز شهر محله فولادیان تا سیدمحمود و خیابان امام تا فردوسی نیز گفت: برای اینکه مخازن تصفیه خانه جنوب را پر کنیم مجبوریم شیر شبکه ورودی از تصفیه خانه شمال را باز کنیم تا مخازن برای مصرف روزانه مردم پر شوند.

قمر با بیان اینکه اگر این کار انجام نشود جنوب شهر با قطع آب مواجه و فشار در کل سطح شهر کم می‌شود، اظهارداشت: تا زمانی که ۲ چاه وارد مدار شوند از ساعت ۱۲ شب تا هفت صبح فشار آب کم خواهد شد ولی در طول روز مشکلی نیست.

تکمیل نشدن طرح جامع آبرسانی زیباشهر به علت تخصیص نیافتن اعتبار

مسوول روابط عمومی آبفا دزفول همچنین درخصوص مشکل افت فشار آب در کوی یاس زیباشهر گفت: طرح جامع آبرسانی کوی زیباشهر در پارک جنگلی لاله با افق دید تامین آب آشامیدنی ۲۵ ساله این منطقه به علت تخصیص نیافتن اعتبار تکمیل نشده است.

وی افزود: آبفا منطقه دزفول در حاشیه رودخانه دز منطقه زیباشهر ۱۰ حلقه چاه در مدار بهره برداری در اختیار دارد که آب آشامیدنی مورد نیاز ۹۵ درصد ساکنان کوی زیباشهر بدون هیچگونه مشکلی تامین می‌شود.

قمر بیان کرد: ۲ سایت از مناطق تازه تاسیس کوی زیباشهر شامل کوی یاس و مسکن مهر از سال‌های گذشته با مشکل قطعی و کم فشاری مواجه هستند که برای کاهش این مشکل آبفا دزفول در سال ۱۴۰۱، ۲ اقدام اساسی شامل اجرای ۳۰۰ متر خط پلی اتیلن ۳۱۵ میلیمتری در بلوار آیت الله بیگدلی زیباشهر و تزریق ۲ حلقه چاه را آغاز کرده است.

وی با اشاره به آغاز تجهیز ۲ حلقه چاه در تصفیه خانه جنوب دزفول با دستور و مساعدت مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان افزود: عملیات ورود این چاه‌ها به مدار از امروز ۱۷ فروردین ماه آغاز شده و اگر مشکلی نباشد تا پایان هفته تمام می‌شود.

مسوول روابط عمومی آبفا دزفول با بیان اینکه این عملیات شامل نصب پمپ، کابل، تابلو برق و در نهایت اتصال است، گفت: این چاه‌ها باعث استقلال تصفیه‌خانه جنوب از شمال می‌شوند و در نتیجه آب بیشتری در مخازن تصفیه‌خانه شمال ذخیره شده و آب شرب با فشار بیشتری به سمت کوی زیباشهر هدایت می‌شود.

وی افزود: با توجه به بازدید کارشناسان، معاونت مشترکین و امور درآمد و همچنین معاونت بهره‌برداری آب و فاضلاب آبفا منطقه دزفول از منطقه کوی یاس زیباشهر مشخص شد ۲ عامل شامل نصب پمپ بر روی شبکه اصلی آب توسط برخی ساکنان و همچنین یک انشعاب غیرمجاز برای آبیاری بخش وسیعی از فضای سبز آن منطقه از عوامل افت فشار هستند.

انتظار از اداره امور آب و فاضلاب دزفول ورود فوری و جهادی برای رفع مشکل شهروندان است تا در ماه مبارک رمضان دغدغه تامین آب برای آشامیدن و شستشو نداشته باشند.

منبع
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا