اخبار دزفول

آوایی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش دزفول نگران کننده است

سید احمد آوایی نماینده مردم شریف شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی به منظور رفع مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش این شهرستان با حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده دزفول، آوایی در این دیدار مشکلات شهرستان دزفول را حول ۲ محور مهم اعتبارات و کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و بیان داشت: در بحث اعتبارات عمرانی با توجه به اینکه ۸۰ مدرسه در سطح شهرستان دچار آسیب دیدگی و فرسودگی شده اند نیازمند است اعتبارات لازم جهت بازسازی این مراکز آموزشی در نظر گرفته شود. همچنین به دلیل ایجاد مناطق جدید شهری ضروری است تا جهت جلوگیری از تراکم، مدارس نوساز در مناطق جدید راه اندازی گردد و مدارس شهرستان دزفول به ویژه در مناطق روستایی نیازمند امکانات و تجهیزات آموزشی هستند که شایسته است جهت بالا بردن سطح آموزش، اعتبار ویژه ای جهت فراهم نمودن تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای این شهرستان در نظر گرفته شود.

آوایی در ادامه گفت: عدم اختصاص سرانه کافی به مدارس و همچنین حق الزحمه معلمان حق التدریس از دیگر مشکلات پیش روی آموزش و پرورش شهرستان است که نیازمند این است وزارت آموزش و پرورش ضمن تجدید نظر در شیوه پرداخت سرانه، توزیع عادلانه آن را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم دزفول کمبود نیروی انسانی خدماتی و آموزشی را از مهم ترین موانع پیش روی شهرستان دانست و بیان داشت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و جلسات برگزار شده با مدیران آموزش و پرورش دزفول جهت شروع به کار سال جدید، این مجموعه با کمبود ۱۲۰۰ نیروی انسانی مواجه است که قطعا این موضوع سیستم آموزشی را با مشکلات متعددی رو به رو خواهد کرد که از همین رو لازم است تا مجوزات لازم جهت به کارگیری نیروهای آموزشی متخصص و همچنین خدماتی شهرستان دزفول صادر گردد.

آوایی در پایان گفت: وضعیت استخدام نیروی های آموزشی به خصوص ورودی های بعد از سال ۹۲ همچنان نا معلوم است که لازم است با توجه به نیاز شهرستان هر چه سریعتر تکلیف این نیروها مشخص گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا