اخبار دزفول

آتش سوزی یک واحد آپارتمانی جان یک کودک ۸ ساله را در دزفول گرفت

به گزارش دزفوری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی در این باره گفت: در ساعت ۱۰ و پنجاه و یک دقیقه گزارش روئیت دود ناشی از آتش سوزی در یک واحد مسکونی اطلاع رسانی شد.

وی ادامه داد: ستاد فرماندهی عملیات سریعا دو اکیپ از آتش نشانان را به محل حادثه واقع در طبقه سوم یک بلوک ساختمانی در سایت گل نرگس (مهرشهر) اعزام و بلافاصله اقدام به اطفاءحریق نمودند.

3 آتش سوزی کودک دزفول 8 سالهjpg

عبدالحسین معظم‌فر درباره این حادثه غم انگیز اظهار کرد: آتش سوزی زمانی رخ داده که این کودک خردسال در منزل تنها و در خواب بوده ،که با پخش شدن دود غلیظ در منزل میزان اکسیژن کاهش پیدا کرده و همین اتفاق موجب بیهوش شدن وی میشود.

وی در ادامه بیان کرد : اولین اکیپ آتش نشانان به محض رسیدن در محل متوجه وجود کودکی حدودا ۸ ساله در واحد مسکونی میشوند که بلافاصله از طریق تراس واحد بغلی و با ریسک بالا اقدام به ورود به منزل کرده و پس از جستجو با یک کودک حدودا ۸ ساله در اتاق خواب روبرو می شوند و سریعا اقدام به خارج نمودن این کودک از طبقه سوم به پایین نموده و پس از حدود ۱۰ دقیقه عملیات احیا توسط آتش نشانان به ناچار با خودروی اطفاءحریق اقدام به انتقال این کودک به فوریتهای پزشکی می نمایند که در نیمه راه توسط اورژانس بقیه راه طی میشود که پس از عملیات پزشکی متاسفانه بر اثر استنشاق زیاد منواکسید کربن جان خود را از دست داد.

مدیر عامل آتش نشانی دزفول ضمن ابراز همدردی با خانواده این کودک و خسته نباشید به پرسنل خدوم آتش نشانی و کادر درمان بیماریتان بزرگ دزفول، اظهار کرد علت آتش سوزی در دست بررسی است و نیاز به کارشناسی دقیق دارد و در پایان از شهروندان به ویژه پدر و مادران گرامی درخواست نمود : از تنها گذاشتن کودکان خردسال در خانه خودداری کنند ، زیرا در صورت وقوع حادثه و یا آتش سوزی بسیار آسیب پذیر هستند و در برخی مواقع همچون آتش سوزی بر اثر اتصال برق ، نشت گاز و یا رخ دادن بلایای طبیعی ، قربانی حادثه می شوند . از این رو حضور پدر ، مادر و یا بزرگتر می تواند در رهایی آنان از شرایط خطرناک میتواند سودمند باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا