اخبار دزفول

آوایی از بهره برداری دوفاز بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی در آینده نزدیک در دزفول خبر داد

به گزارش دزفوری سید احمد آوایی نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی به همراه ریاست جهاد کشاورزی دزفول صبح روز گذشته شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ از مجموعه کارخانجات صنایع تبدیلی کشاورزی هلدینگ رحمت تجارت شهرستان دزفول بازدید به عمل آورد.

آوایی در این بازدید که حدود سه ساعت به طول انجامید ، از چهار فاز احداث شده هلدینگ رحمت تجارت که شامل کارخانه برنج کوبی ، کارخانه خوراک دام ،واحد سورتینگ و صادرات و همچنین سردخانه سه هزار تنی دو مداره محصولات کشاورزی بودند بازدید نمود.

وی در حاشیه این بازدید گفت از زمان مجلس هفتم که بنده نماینده مردم دزفول بودم یکی از آرزوهایم تاسیس چنین مجموعه تولیدی صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان دزفول بود که الحمدالله امروز این امر توسط فعالان بخش خصوصی (برادران رحمتی) محقق شده است .

آوایی با اظهار اینکه قبل از بازدید از هلدینگ رحمت تجارت اصلاً تصور وجود چنین پروژه‌ای به این گستردگی که فازهای آن مکمل همدیگر هستند در شهرستان دزفول را نداشتم افزود بنده حمایت کامل خود را از این مجموعه اقتصادی اعلام می دارم و تا توان دارم از این مجتمع حمایت خواهم کردچون باعث رونق بخشی به بخش کشاورزی شهرستان دزفول ، ایجاد اشتغال برای جوانان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان زحمتکش شمال خوزستان می گردد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پایان ، از راه اندازی رسمی دوفاز نخست این هلدینگ شامل فاز سردخانه ۳۰۰۰ تنی دومداره و فاز سورتینگ و صادرات ، با دعوت از مسولین کشوری استانی و شهرستان ،طی ماههای آینده خبر داد .

داوود رحمتی مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت نیز با اشاره به صرف هزینه ۵۰۰میلیارد ریالی برای احداث این مجتمع تولیدی افزود ؛ هلدینگ رحمت تجارت با هدف پشتیبانی از کشاورزان شمال خوزستان ، ارزآوری برای کشور ، ایجاد اشتغال پایدار ، تاسیس شده و فعلا درمراحل آزمایشی درحال فعالیت است .

وی افزود چندین فاز دیگر مرتبط به صنایع تبدیلی کشاورزی در حال مطالعه است که در همین مکان فعلی کارخانجات رحمت تجارت احداث خواهند شد .

همچنین کرامت رحمتی رییس هیات مدیره هلدینگ رحمت تجارت گفت این هلدینگ درنظر دارد تا با یاری خدا و تکیه بر دانش روز ، استفاده از روشهای نوین ، بهره گیری از نیروهای شایسته و مجرب و نگاه به آینده ، تبدیل به یک مجموعه موثر و پایدار در بازار صنایع تبدیلی کشاورزی و نهاده های خوراک دام و طیور ایران زمین گردد.

وی افزود ؛ یکی از بزرگترین موفقیت های این مجتمع ، حضور موفق در بازارهای خارجی و فروش محصولات کشاورزی به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس است و همین امر موجب ارزآوری برای کشورمان می گردد .

مجتمع کارخانجات هلدینگ رحمت تجارت در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دزفول و در محل چهارراه آوج این شهرستان قرار دارد که فعالیت آزمایشی خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز نموده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا