اخبار دزفول

احداث فاز دوم بزرگترین دامپروری جنوب غرب کشور در دزفول آغاز شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در آیین کلنگ زنی این واحد دامپروری گفت: فاز دوم این واحد دامداری سبک هشت هزار و ۴۰۰ راس ظرفیت دارد ضمن اینکه فاز سوم این واحد نیز در سالهای آینده اجرا خواهد شد.
خدارحم امیری زاده با بیان اینکه این دامداری موفق ترین واحد دامداری در بخش دام سبک خوزستان است اظهار داشت: این دامداری در فاز اول چهار هزار و ۶۰۰ راس تولید دام سبک داشته است که امیدواریم با راه اندازی فاز دوم این رقم به ۱۲هزار و ۶۰۰ راس دام سبک برسد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین گفت:استان خوزستان ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف دارد ولی بخش دامپروری این استان با بخش زراعت متناسب نیست و به درستی رشد نکرده است.
وی با بیان اینکه استان خوزستان در تولید آبزیان رتبه اول کشور را دارد و صادر کننده است گفت: در خصوص تولید مرغ نیز تاحدودی تعادل در استان خوزستان برقرار شده و فقط در برخی فصل ها مرغ وارد می شود که طبق برنامه ریزی که انجام شده این مشکل نیز برطرف خواهد شد ولی برای تامین گوشت قرمز همچنان در خوزستان کمبود وجود دارد.
امیری زاده با بیان اینکه این استان نیازمند ایجاد دامداری های سبک و سنگین است ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی جهاد کشاورزی در این زمینه نیز موفقیت های خوبی در استان خوزستان حاصل شود.
مدیرعامل موسسه کشاورزی و دامپروری شهدای کیانی نیز در این آیین گفت: این موسسه از ۵۰ سال پیش در حال فعالیت بوده و بنای اولیه آن را شهیدان کیانی گذاشتند.
وحید کیانی افزود: فاز نخست این موسسه ( دامداری صنعتی) در سال ۹۶ در ۲.۳ هکتار با چهار هزار و ۲۰۰ راس دام سبک شروع به فعالیت کرد که ظرفیت تولید ۶ هزار راس دام را نیز دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید سالانه این واحد دامپروری ۶هزار راس دام سبک است گفت: تلاش شده زنجیره کامل تولید دام سبک از علوفه تا گوشت قرمز در این واحد تکمیل شود.
کیانی اظهار داشت: فاز دوم این دامپروری در ۴.۶ هکتار اجرا خواهد شد و هشت هزار و ۴۰۰ راس دام سبک تولید خواهد داشت.
مدیرعامل موسسه کشاورزی و دامپروری شهدای کیانی دزفول گفت: در حال حاضر این موسسه برای ۶۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است که با طرح توسعه، میزان اشتغالزایی آن به ۸۵ نفر خواهد رسید.
وی با بیان اینکه برای تامین تاسیسات و زیرساخت های فاز دوم این موسسه به جز دام ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است اظهار داشت: این موسسه تاکنون هیچ تسهیلات بانکی دریافت نکرده و بدهی بانکی ندارد.
کیانی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده فاز دوم این دامپروری تا پایان امسال افتتاح خواهد شد و تا چهار سال آینده ظرفیت تولید آن به ۲۰ هزار راس دام سبک خواهد رسید.
فرماندار دزفول نیز گفت: شهرستان دزفول ظرفیت های بسیار خوبی در همه زمینه ها دارد و سرمایه گذاران پای کار هستند.
علی فرهمندپور ابراز امیدواری کرد با همت سرمایه گذاران گام های بلندی در زمینه کشاورزی و دامپروری در شهرستان دزفول برداشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا