اخبار دزفول

افتتاح مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دزفول

خلاصه خبر
  • مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشکده مهارت و کارآفرین سما دانشگاه آزاد واحد دزفول با حضور مسوولان محلی افتتاح شد.

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد دزفول، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) واحد دزفول روز سه شنبه در این خصوص گفت: هدف از تأسیس این مرکز توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بر مبنای سه فرآیند نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه آزاد اسلامی است.

علی براتی با اشاره به اینکه این مرکز در راستای اجرای تفاهم نامه منعقد شده دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور راه اندازی شده است، افزود: این مرکز در فضای مجتمع آموزشی-کارگاهی واقع در خیابان کمیل جنب حسینیه ثارالله شهرستان دزفول آغاز به کار کرده و در بدو راه اندازی مجهز به کارگاه‌های تخصصی مکانیک خودرو، شاسی و بدنه خودرو، برق خودرو، جوشکاری و آرماتوربندی، آزمایشگاه بتن و خاک و مولد قدرت و انتقال قدرت است.

وی ادامه داد: توسعه و تأسیس رشته‌ها و مهارت‌های جدید با رویکرد تکیه بر ظرفیت‌های موجود در دانشکده، واحد دانشگاهی، اعضای هیات علمی و نیروهای ماهر و متخصص دانشگاه در برنامه است.

مسعود اوژن رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دزفول نیز گفت: این مرکز با هدف افزایش توانمندی فارغ التحصیلان دانشگاهی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان، کسب مهارت و تخصص عملی در راستای ارتقای کیفیت علمی ومهارتی دانشجویان راه اندازی شده است.

وی افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان در این مرکز از تجربیات و مشاوره‌های اساتید مجرب بهره خواهند گرفت و آینده شغلی آنها هدایت می‌شود.

اوژن با بیان اینکه مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زمینه تجربه کار عملی در کنار تحصیل دروس علمی را برای دانشجویان فراهم می‌کند، بیان کرد: راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در  دانشگاه‌ها با رویکرد مهارت آموزی و اشتغال، گام خوبی در جهت معرفی نیروهای انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا