اخبار خوزستان

امام جمعه شوش: اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش حتی یک ملحفه تمیز هم ندارد

خلاصه خبر
  • حجت‌الاسلام علیزاده، امام جمعه شوش ضمن انتقاد شدید از وضعیت نامناسب اورژانس تنها بیمارستان این شهرستان گفت: وضعیت اورژانس بیمارستان نظام مافی اصلا در شأن مردم شریف شوش دانیال(ع) نیست، اورژانسی که حتی ملحفه‌ تمیز روی تخت‌ها برای بیماران ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی علیزاده امام جمعه شهرستان شوش در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: یکی از مشکلات مهم شهرستان شوش حوزه بهداشت و درمان است.

وی بیان داشت: شهرستان شوش فقط یک بیمارستان و درمانگاهی دارد اگر فردی شب مریض بشه باید به اورژانس بیمارستان نظام مافی مراجعه کند.

امام جمعه شهرستان شوش افزود: وضعیت اورژانس بیمارستان نظام مافی اصلا در شأن مردم شریف شوش دانیال(ع) نیست، اورژانسی که حتی ملحفه‌ تمیز روی تخت‌ها برای بیماران ندارد.

حجت الاسلام علیزاده همچنین افزود: اگر کسی بخواهد برای ده دقیقه در اورژانس سُرم بزند باید روی همین ملحفه‌های کثیف دراز بکشد؛ باید روی همین تخت‌های کثیف و آلوده سُرم خود را بزند؛ این بی حرمتی به مردم شوش است.

امام جمعه شوش گفت: مگه قیمت هر ملحفه برای تخت‌ها چقدر هست اگر نمی توانید ملحفه تمیز تهیه کنند، به ما اعلام کنند، گروهای جهادی هستند، خودم حاضرم بیام ملحفه‌های کثیف را بشورم و تعویض کنم.

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: مسئولیت می گیرید و میگویید می‌توانم مسئولیت را انجام بدهم اما وقتی [در عمل] نمی‌توانید چرا مسئولیت را گرفته‌اید؟

امام جمعه شوش گفت: انتظار داریم مسئولین امر به این مشکلات هرچه سریعتر رسیدگی کنند. این مشکلات در شأن مردم شوش دانیال(ع) نیست

به گزارش دزفوری، مهرماه سال گذشته با درخواست نمایندگان شوشتر-گتوند و شوش، شبکه‌ی بهداشت و درمان شوش و گتوند با هدف گسترش سیستم درمانی از دانشگاه پویا و تیزپای علوم پزشکی دزفول جدا و به علوم پزشکی اهواز محلق شدند.

با این حال به نظر می‌رسد پس از حدود یک‌سال شرایط درمانی حداقل برای شوش نه تنها بهتر نشده بلکه بهداشت و درمان و کادردرمانی این شهرستان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

یکی از بهانه‌‎های عجیبی که که برای جدایی این شبکه‌های درمانی از دانشگاه علوم پزشکی دزفول مطرح می‌شد، این بود که علوم پزشکی دزفول از بودجه این دو شهرستان برای دزفول استفاده می‌کند.

این درحالی است که علوم پزشکی دزفول نه تنها چنین کاری نکرده، بلکه بخشی از بودجه درمانی این دو شهرستان را از بودجه خود شهرستان دزفول هزینه کرده است.

ضمن اینکه بسیاری از هزینه‌های بهداشتی دزفول توسط خیرین دزفولی تامین می‌شود و این هزینه نه تنها برای دزفول، بلکه برای کل شمال خوزستان انجام می‌گیرد و گرفته است.

نمونه‌‌ی اخیر این موضوع پروژه پایگاه اورژانس جاده ای سه راهی گتوند با ۲۰۰ متر زیربنا است که با تامین هزینه توسط حاج غلامحسین زاده دباغ از خیران دزفول آغاز شد و ۳۱ تیر افتتاح و به بهره‌برداری رسید. و بسیاری نمونه‌های دیگر که در طی این سال‌ها به ثمر نشسته‌اند.

شاید لازم باشد مسئولین بهداشت و درمان این دو شهرستان با در نظر گرفتن نظرات کارشناسانه و بررسی‌های بیشتر، درباره جدایی از علوم پزشکی دزفول تجدید نظر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا