اخبار دزفول

جبران کمبود معلم در دزفول با پذیرش متقاضیان انتقالی

خلاصه خبر
  • معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با اشاره به کمبود معلم در این شهرستان گفت: بخشی از کمبود نیروی آموزشی دزفول با پذیرش معلمان متقاضی خدمت در این شهرستان برطرف شود.

به گزارش دزفوری علی فرهمندپور روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات این مدیریت افزود: آموزش و پرورش دزفول با برنامه ریزی و مکاتبه با اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، سهمیه جذب نیرو در این شهرستان را افزایش دهد.
وی ادامه داد: می‌توان با جذب فارغ التحصیلان و معلمانی که از شهرهای دیگر متقاضی خدمت در دزفول هستند، کمبود نیروی آموزشی را مرتفع کرد.
فرماندار ویژه دزفول اظهارداشت: باید برای ایجاد خلاقیت و ابتکار در حوزه آموزش در چارچوب قوانین و وظایف منطبق با زیرساخت‌ها و سطح فرهنگی شهرستان اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان افزون بر ۲ سال از مدارس دور بوده‌اند، افزود: برنامه ریزی برای ایجاد جذابیت جهت حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس ضروری است.
فرهمندپور بر ضرورت تغییر حال و هوای مدارس برای تشویق و جذب دانش آموزان تاکید کرد و گفت: دانش آموزان و معلمان نیازمند آیتم‌هایی برای انس با فضای آموزشی هستند.
وی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای امتحانات نهایی را ضروری دانست وافزود: برنامه ریزی و مکاتبات لازم برای پشتیبانی شرکت برق و شهرداری در روز امتحان نهایی انجام شود.
فرماندار ویژه دزفول ضمن گرامیداشت روز معلم بیان کرد: معلمان می‌توانند در برنامه‌های پیش رو مهر تاییدی بر جمهوری اسلامی بزنند. 
وی با ابراز خرسندی از حضوری شدن کلاس‌های درس در دزفول افزود: با وجود مخالفت‌ها و پیش بینی‌های صورت گرفته، دانش آموزان و کادر آموزشی این موضوع را پذیرفتند که می‌تواند پیش مقدمه‌ای برای سال تحصیلی آینده باشد.
فرهمندپور با بیان اینکه ضربات و لطمات زیادی در ۲ سال گذشته به کیفیت آموزش در کل کشور وارد شد، بیان کرد: اکنون با توجه به اینکه کلاس‌ها حضوری شده و ارتباط دانش آموز با معلم به صورت مستقیم برقرار شده است باید برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی ویژه‌ای در شورای آموزش و پرورش صورت گیرد.

وی اضافه کرد: باید بیشترین زمان به ارتقای سطح کیفیت آموزش و پرورش با توجه به رویکرد جدید اختصاص یابد. 
حدود ۷۶هزار دانش آموز در مدارس دزفول مشغول تحصیل هستند.

منبع
خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا