اخبار دزفول

دزفول تا ۵۰ سال آینده مشکل افت فشار گاز نخواهد داشت

خلاصه خبر
  • رئیس شرکت گاز شهرستان دزفول با بیان اینکه ۹۹ درصد این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار است، گفت: دزفول تا ۵۰ سال آینده مشکل افت فشار گاز نخواهد داشت.

علیرضا توفیق زاده روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول در محل شورا گفت: فقط یک درصد دزفول از نظر ایمنی امکان گازرسانی ندارد.
وی با بیان اینکه دزفول ۸۸ هزار و ۵۰۰ مشترک گاز و ۹ جایگاه سی ان جی دارد، افزود: ۵۷ مرغداری و ۴۵ شرکت صنعتی دزفول از نعمت گاز برخوردارند و بقیه نیز در دست اقدام هستند. 
رئیس شرکت گاز شهرستان دزفول بیان کرد: ۱۱ پست امداد ۲۴ ساعته گاز در دزفول فعال است که در کمترین زمان ممکن خدمات رسانی خواهند کرد. 
وی به طرح‌های گاز دزفول نیز اشاره کرد و افزود: ۲ طرح ۳۶ کیلومتری و ۳۴ کیلومتری گاز در دزفول در حال اجرا است که مناطق مختلف به ویژه مناطق توسعه یافته و شهرهای اقماری را پوشش خواهند داد.
توفیق زاده با بیان اینکه ارزان‌ترین خدمات مربوط به خدمات گاز است، اظهارداشت: حدود ۹۰ کیلومتر شبکه گاز با ۶۰۰ انشعاب برای بخش شهیون دزفول اجرا خواهد شد که مناطقی مانند باغچه بان، زرگه و جاده میانه را تحت پوشش خواهند داشت.
وی افزود: طرح گازرسانی به بخش شهیون دزفول که اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است، طی ۱۸ و ۲۴ ماه اجرا خواهد شد.
رئیس شرکت گاز دزفول گفت: تنها روستایی که در بخش مرکزی دزفول از گاز طبیعی برخوردار نیست، روستای قلعه سردار بوده که عملیات آن اجرا شده و در مرحله تست است.

وی با بیان اینکه طرح گازرسانی به روستای ماهوربرنجی نیز سال ۹۸ اجرا شد، افزود: برخی مناطق بافت و بازار قدیم امکان جانمایی لوله فشار متوسط وجود ندارد.

محسن نمازی‌فر مدیر شرکت توزیع برق دزفول نیز گفت: ساخت و ساز در دزفول متوقف نشده که نیاز است همزمان با توسعه ساخت و ساز خدمات و سایر زیرساخت‌ها نیز توسعه یابند.
وی با بیان اینکه مشکل ما در ۶ سال اخیر کمبود ایستگاه‌های برق بود، افزود: احداث پنج ایستگاه از سال ۱۳۹۵ مصوب شد که به علت نبود زمین احداث این ایستگاه‌ها انجام نشد.
مدیر شرکت توزیع برق دزفول بیان کرد: پست‌های کنونی در گذشته برای کولر آبی و مصارف کمتر تدارک دیده شده بودند ولی اکنون به علت توسعه شهر مصرف بیشتری دارند.
وی افزود: مشکلاتی در حوزه برق شهرستان دزفول وجود دارد که اگر حل نشود وضعیت در سال آینده بدتر خواهد شد.

محمدحسن پرآور رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: همه ادارات و نهادها باید برای رفع مشکلات شهری همکاری لازم را داشته باشند تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا