اخبار دزفول

راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای روستایی بخش چغامیش دزفول

بخشدار چغامیش دزفول روز پنجشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: نمایشگاه دستاوردهای روستایی بخش چغامیش ۴۰ غرفه دارد که در آنها صنایع دستی روستایی و تولید بانوان روستاها و مشاغل خرد خانگی مانند سبد بافی، طبق بافی، قالی بافی، تابلو بافی، خیاطی لباس عربی و بختیاری همراه با بازار یابی محصولات خانگی عرضه شده است.

علی پژمان افزود: غرفه بهداشت و سلامت نیز در ورودی نمایشگاه برای تزریق  دزهای اول و دوم واکسن کرونا ویژه افراد بالای ۱۲ سال و همچنین تست فشار، چربی و قند خون بصورت رایگان همراه با توزیع ماسک و ضدعفونی دست برای  بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه روستاهای بخش در این نمایشگاه غرفه دارند، افزود: این نمایشگاه برای  معرفی ظرفیت‌های تولیدی کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و معرفی نقاط گردشگری هر روستا برپا شده است.

پژمان گفت: غرفه های فرهنگی و اقوام نیز برای معرفی آداب و سنن قوم عرب و بختیاری همراه با نصب سیاه چادر و پذیرایی قهوه و چای و نان محلی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده و غرفه نمایش محصولات و تولیدات کشاورزی و دامپروری روستاهای بخش با محوریت برنج عنبربو سیدنور نیز دایر است.

وی با بیان اینکه برخی تولید کنندگان برنج و کارخانه های برنج کوبی بصورت جداگانه غرفه معرفی برند و تولیدات خود را در نمایشگاه به نمایش گذاشته اند، افزود: معرفی محصول با کیفیت و فروش بدون واسطه از مزایای نمایشگاه‌ها است.  

بخشدار چغامیش دزفول اظهارداشت: غرفه نمایش اسب اصیل عرب و پرورش شتر که بیشتر در روستاهای جنوبی بخش چغامیش انجام می‌شود از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: غرفه معرفی صنایع و ماشین آلات تولید شده روستایی در بخش چغامیش، غرفه فرهنگی کتاب با معرفی کتاب‌های نویسندگان  ساکن روستاهای بخش، غرفه کودک و نوجوان همراه با مسابقات ویژه کودکان از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

پژمان گفت: این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ همراه با اجرای موسیقی محلی برای علاقه مندان دایر است و اختتامیه ِآن از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز جمعه در میدان چمن ورزشی روستای خیبر  برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا