اخبار دزفول

ریزش حیاط یک ملک غیرتاریخی در بافت قدیم دزفول، به دلیل بی‌احتیاطی مالک

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، مهدی چناری ریاست اداره میراث فرهنگی در حاشیه بازدید از این ملک که به همراه مسعود شامدیل مدیر عامل نوسازی وبهسازی شهرداری دزفول صورت پذیرفت گفت: این ملک که همجوار ساباط ثبت ملی زرنگار قرار دارد قسمتی از حیاط آن به دلیل بی‌احتیاطی مالک در عدم کنترل فاضلاب ریزش نمود.

وی افزود: به مالک راهکارهای لازم به مالک داده شده تا نسبت به پر نمودن حفره و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر به ساختمان خود و املاک همجوار اقدام نماید.

با مساعدت شهرداری دزفول قرار بر این شد که تعدادی از نیروهای خدماتی شهرداری جهت پر نمودن این حفره با مالک همکاری نمایند.

چناری به مالکین بافت قدیم یادآور می شود که با توجه به فصل پاییز و در پیش بودن فصل زمستان و بارندگی‌ها در این فصول ضروریست که نسبت به کنترل آبروها و فاضلاب منازل خود دقت عمل بیشتری داشته باشند.

هر ساکنی که اقدام به تعیین تکلیف منزل فرسوده خود نکند و آن خانه براثر بارندگی و یاهر حادثه‌ای دچار آسیب و تخریب شود متوجه همان ساکن خواهد بود.

همچنین وی افزود: فرسودگی سیستم فاضلاب، خالی از سکنه بودن تعدادی از منازل و عدم مشارکت و همکاری تعدادی از مالکان در مرمت و بازسازی خانه‌های در خطر ریزش و مرمت غیراصولی را مهمترین عوامل و تهدیدهای بافت است همین دلایل موجب می‌شود که با هر بارندگی این منازل به خطر ریزش و تخریب نزدیک‌تر شوند.

دزفول، دیار خانه‌های قدیمی و یکی از پایتخت‌های معماری و شکوه هنر ایرانی – اسلامی است. معماری در دزفول آدم را با دنیایی از ظرافت‌ها و زیبایی‌ها آشنا می کند که شاید همانند آن در کمتر جایی از این مرز و بوم وجود داشته باشد؛ بنابراین لازم است تا ساکنین محترم بیش از گذشته به لزوم احیا و حفظ آثار و بناهای تاریخی این شهرستان اهتمام ورزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا