اخبار دزفول

شهرداری دزفول دارای ۱۰ پروژه نیمه تمام است

خلاصه خبر
  • علیرضا مجدی نسب، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: راه اندازی شهرداری بافت قدیم دزفول در دستور کار شورای شهر است. شهرداری دزفول دارای ۱۰ پروژه نیمه تمام است. پروژه مجتمع امام خمینی (ره) شهریور ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد

به گزارش ….. به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول، علیرضا مجدی نسب، پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح جزییات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری از افزایش بودجه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی، فرهنگی و تزئینی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه های تعریف شده در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری دزفول، تمام خیابان ها و معابر بدون نام، تابلوی نام خواهند شد و تابلوهای شهدا و میادین نیز ساماندهی خواهند شد.

وی میزان بودجه در نظر گرفته شده در حوزه فضای سبز برای سال ۱۴۰۱ را ۸۵ میلیارد تومان برشمرد و گفت: بر این اساس اقداماتی نظیر احداث پارک های محله ای، احداث فضای سبز ساحلی، تکمیل و نگهداری و بهسازی پارک های موجود، پلاک کوبی درختان، تکمیل آرامستان باغ رحمت و ساماندهی روشنایی و سرویس های بهداشتی آرامستان های موجود تعریف شده اند.

مجدی نسب با اشاره به وجود ۱۸۵ گاراژ ضایعاتی در دزفول از شناسنامه دار شدن تمام این گاراژها خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر بزودی تمام این گاراژ ها از ورودی شهر برداشته شده و باید به سایت پسماند منتقل شوند ضمن اینکه بودجه این امر نیز در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول گفت: در بودجه ۱۴۰۱ همچنین اقدامات دیگری از قبیل تکمیل بازارچه روز و بازارچه شب شهرداری، تجهیز سازمان آتش نشانی، ساماندهی مسیرهای دوچرخه سواری، بهسازی پل های عابرپیاده، زیرگذرها و پارکینگ ها، اجرای مراسم ملی مذهبی، ترویج ورزش های همگانی، توسعه ورزش های بومی، توسعه بومگردی، موزه ها، فرهنگ سراها، توجه به توسعه و تجهیز مجموعه های ورزشی و ایجاد شهرداری الکترونیک تعریف شده و برای آنها بودجه در نظر گرفته شده است.

مجدی نسب با بیان اینکه شهرداری دزفول دارای ۱۰ پروژه نیمه تمام است، عنوان کرد: تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام برای شورا و شهرداری زمانبر بوده است، اعتقاد ما این است که پروژه ای یا نباید آغاز شود و یا در صورت آغاز باید در موعد مقرر تکمیل شود اما متاسفانه این پروژه ها سالهاست نیمه کاره مانده اند و اکنون اعضای شورای شهر با همراهی شهرداری تمام سوابق پروژه ها، قراردادها و …بررسی کرده و بر روی آنها کار کارشناسی انجام داده اند.

وی عنوان کرد: به منظور تعیین تکلیف پروژه ناتمام پارکینگ و مجتمع تجاری امام خمینی (دروازه) با مسئولان بانک ملل جلساتی در دزفول و تهران برگزارکردیم و خوشبختانه این جلسات به توافق منجر شد. بعد از توافقی که صورت گرفت اجرای پروژه از دوماه پیش مجددا آغاز شده و مقرر شده در شهریور ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

مجدی نسب اضافه کرد: برای دیگر پروژه ها از قبیل پروژه ساختمان شهرداری، قائم و طاووس نیز ورود کرده ایم اما تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده ایم اما تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش شورای شهر به منظور راه اندازی شهرداری بافت قدیم، توضیح داد: در سال ۱۳۹۵ مجوز راه اندازی شهرداری بافت قدیم از سوی وزارت کشور ارائه شده اما اقدامی صورت نگرفته است.بافت قدیم در منطقه دو شهری قرار دارد و تلاش ما این است که بافت قدیم دزفول به عنوان یک منطقه ویژه دارای شهرداری شود. پیش نیاز این امر راه اندازی مجدد سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری بود که خوشبختانه با مطالعات انجام شده مجوز راه اندازی مجدد این سازمان از سوی شورای شهر به شهرداری داده شد. اکنون در حال چینش نیرو و آماده سازی محل هستند.

مجدی نسب همچنین گفت: بر اساس قانون حسابرسی سالانه شهرداری بر عهده شورای شهر است که این اقدام توسط حسابرسان تعیین شده انجام می شود، آخرین حسابرسی شهرداری در سال ۹۸ بوده که پس از بررسی متوجه اشکلاتی در این حسابرسی شدیم و در تلاش هستیم این اشکلات در بودجه ۱۴۰۱ تکرار نشوند. در حال حاضر حسابرسی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بصورت همزمان در حال انجام است و از حسابرس خواسته ایم تا اردیبهشت ۱۴۰۱ گزارش را به شورا ارائه دهد ضمن اینکه مقرر شده گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۱ هر ۳ ماه یکبار به شورای شهر ارائه شود تا بتوانیم یک حسابرسی زنده و پویا داشته و اشکلات به موقع برطرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد حدود ۳۷ نوع قرارداد در شهرداری وجود داشته که با تلاش کمیسیون برنامه و بودجه شورا این قراردادها بررسی و به ۴ قرارداد تجمیعی و یکسان کاهش یافتند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول در بخش دیگری از صحبت های خود ساماندهی وضعیت قراردادهای املاک و مستغلات شهرداری را از دیگر برنامه های در دستور کار این کمیسیون برشمرد و افزود: ۵۱۱ قرارداد املاک در شهرداری وجود دارد که مدت بسیاری از این قراردادها سالهاست تمام شده است. با درایت شهردار کمیته ای با نظارت شورای شهر برای بروزرسانی این قراردادها تشکیل شده است، ساماندهی این قراردادها قطعا منجر به ایجاد یک درآمد پایدار قابل توجه برای شهرداری خواهد شد.

مجدی نسب از تلاش برای راه اندازی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر دزفول خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۷ از طریق شورای عالی استان ها این مصوبه ابلاغ شد، شورای شهر در حال بررسی این طرح به منظور بومی سازی و راه اندازی این مرکز است ضمن اینکه این مرکز در بودجه نویسی می تواند کارساز و اثرگذار باشد.

وی همچنین تعریف طرح آمایش سرزمین در بودجه ۱۴۰۱، رسیدگی به بیش از ۲۰ نامه درخواستی شهروندان و رفع مشکل چند ساله آنها، بررسی عملکرد ۶ ماهه شورای ششم به منظور آسیب شناسی و یافتن اشکلات و ارائه راهکار، تلاش برای راه اندازی سامانه ارتباط مستقیم شورا با مردم، تشکیل کمیته ویژه حضرت سبزقبا به منظور پیگیری برای ثبت حرم سبزقبا بعنوان چهارمین حرم کشور، برگزاری جلسات منظم ماهیانه با شهردار، شرکت مستمر در جلسات شورای شهرستان، اجرای طرح هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی را از جمله اقدامات انجام شده و یا در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول طی ۶ ماه اخیر عنوان کرد‌.

مجدی نسب از برنامه ریزی برای تقویت و بروز رسانی مرکز پایش تصویر شهرداری خبر داد و افزود: ۲۲ برنامه به عنوان برنامه های این کمیسیون در سال ۱۴۰۱ تدوین کرده ام که امیدوار هستم با همکاری سایر اعضا، شهرداری و رسانه ها محقق شوند.

وی در پایان از تلاش ها و همکاری های مستمر خبرنگاران با شورای شهر قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا