اخبار دزفول

قطع برق، صد میلیاردتومان به فولاد دزفول خسارت زد

خلاصه خبر
  • رئیس هیات مدیره کارخانه فولاد روهینا جنوب ضمن انتقاد از قطع بی‌برنامه برق گفت: قطع برق منجر به خسارت یکهزار میلیارد ریالی به این کارخانه تولیدی شده است.

محمد جابریان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قطع برق کارخانه فولاد روهینا دزفول از ۱۵ روز پیش تاکنون افزود: تابستان نیز به علت کمبود برق، ۷۰ روز برق این کارخانه قطع بود.
وی با بیان اینکه گزارش قطعی برق به استانداری و اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ارسال شده است، ادامه داد: یکهزار کارگر در این مدت با وجود توقف تولید حقوق می‌گرفتند.
رئیس هیات مدیره کارخانه فولاد روهینا جنوب اظهارداشت: فعالیت فولاد به صورت صادراتی است که صادرات تولیدات توسط کشتی انجام می‌شود لذا با قطع برق، تولید متوقف و کارخانه ضرر زیادی متحمل می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط یک کارخانه به علت نبود برق فعال است، افزود: سازمان آب و برق خوزستان همکاری لازم را با ما دارند ولی طبق گفته آنها تامین برق بیشتر از این مقدور نبوده است.
جابریان اظهارداشت: سرمایه هنگفتی اینجا خوابانده شده و دستگاه‌ها با فروش نفت وارد می‌شوند لذا باید کار کنند نه اینکه به بهانه نبود برق تولید متوقف شود.
وی ادامه داد: در تابستان یک شبه گفتند برق قطع است که این کار درستی نبود باید از قبل اطلاع‌رسانی می‌شد؛ باید ابتدا مجوز داده و سپس اقدام می‌شد.
رئیس هیات مدیره کارخانه فولاد روهینا جنوب وضعیت تولید این کارخانه را راضی کننده دانست و گفت: همه جنس‌های تولیدی این کارخانه، صادراتی هستند ولی با دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت مقداری از تولیدات نیز عرصه می‌شوند.

عملیات احداث مجتمع فولاد روهینا جنوب در سال ۱۳۸۹ با هدف تولید میلگرد در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در استان خوزستان، شهرستان دزفول در کیلومتر هفت جاده دزفول – شوشتر آغاز شد.
این مجتمع با برخورداری از یک واحد نورد ۵۰۰ هزار تنی میلگرد به نام ریبار و یک واحد ذوب و نورد پیوسته ۴۵۰ هزار تنی به نام میدا، ضمن تأمین بخشی از نیازهای کشور، این ظرفیت را دارد که یکی از صادرکنندگان محصولات فولادی نیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا