اخبار دزفول

معرفی دزفول بعنوان یکی از شهرستان‌های برتر استان در پرداخت زکات

خلاصه خبر
  • همایش بزرگ زکات با حضور ائمه جمعه شهرستان، مدیران ادارات، بخشداران، کشاورزان و سایر مسئولین ذی ربط نظامی و دولتی تشکیل شد.

به گزارش دزفوری، حجه‌الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی رئیس شواری زکات و امام جمعه دزفول در شروع مراسم عنوان کرد:
هدف از برگزاری همایش زکات اقامه فریضه بزرگ الهی است، خداوند تمام بندگان حتی انبیاء الهی را می‌آزماید و زکات هم یکی از امتحانهای الهی است چراکه دل کَندن انسان از مال، یک آزمایش است، خداوند به انسان رزق و روزی می‌دهد و پرداخت زکات را وظیفه او می‌داند.

حجه الاسلام و المسلیمن قاضی دزفولی از مودیان و دست اندرکاران جمع آوری زکات بخصوص مسئول اجرایی شورای زکات حجه الاسلام رکنی زاده قدردانی نموده و تصریح کرد: اگر زکات بطور کامل در شهرستان و در کشور پرداخت شود، حتی یک فقیر در جامعه پیدا نمی‌شود لذا ظرفیت شهرستان دزفول خیلی بیشتر از وضع موجود است که باید به آن توجه نمود.

رحیمی دبیر شورای زکات شهرستان دزفول در گزارشی اعلام کرد: امسال در شهرستان دزفول ۲ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است که با این عملکرد: دزفول یکی از شهرستانهای برتر استان معرفی شد.

زکات جمع آوری شده زیر نظر مستقیم زکات دهندگان در بخش درمان، کمک هزینه جهیزیه و مسکن و خرید کولر و امور معیشتی نیازمندان، پروژه‌های عام المنفعه از جمله ساخت مسجد و حسینیه و زینبیه به مصرف رسیده است.

در ادامه حجه‌الاسلام رکنی زاده مسئول اجرایی شورای زکات شهرستان دزفول بیان کرد: توفیقات حاصله در ترویج و بزرگداشت این فریضه الهی، قطعا با عنایات خدای متعال صورت گرفته و بر عهده ی ما بود،تلاشی حداکثری و عمل به وظایفی است که امیدواریم بتوانیم واسطه ای نیکو در عمل به اوامر الهی باشیم.

حجه‌الاسلام رکنی زاده تصریح کرد: در این همایش تمام ارگان های مرتبط دولتی و نظامی ومردمی، دعوت شدند تا با شناخت ظرفیت های یکدیگر و هم افزایی، در سال آینده شاهد نتیجه ای بهتر در پیشبرد امور زکات شهرستان باشیم.

در پایان این همایش مقدس،از کشاورزانِ نمونه،مبلغین، و مراکز خیریه برتر شهرستان که در احیای فریضه عظیم زکات،همکاری و همراهی داشتند،تجلیل به عمل آمده و در حُسن ختامِ این همایش،آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری تخصصی زکات مدرسه آیت الله قاضی(ره) صورت پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا