اخبار دزفول

سرمایه گذاران جدید آماده تکمیل طرح قایم هستند

خلاصه خبر
  • رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به آخرین وضعیت طرح قائم گفت: طرح قائم گنج و سرمایه مهمی برای شهرداری دزفول است که اگر مشکل بدهی و اسناد مالکیت آن حل شود سرمایه گذاران متعددی علاقه‌مند به ورود برای تکمیل این طرح هستند.

به گزارش دزفوری، محمدحسن پرآور روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و نهمین نشست رسمی‌ شورای اسلامی‌شهر دزفول در صحن علنی این شورا که با حضور رییس بیمارستان تامین اجتماعی دزفول برگزار شد، با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی گام به گام در حال تکمیل و فعال سازی بخش‌های مختلف است، افزود: مدیریت شهری دزفول در کنار سازمان تامین اجتماعی قائل به کمک برای رفع مشکلات این بیمارستان است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت بسیار زیادی از مردم زیرپوشش خدمت بیمه تامین اجتماعی هستند، ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی به منظور خروج از بن بست و تسهیل تردد شهروندان نیازمند ایجاد مسیرهای جدید دسترسی است که اجرایی کردن ادامه انتهای خیابان شریعتی به سمت بیمارستان تامین اجتماعی باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

پرآور با اشاره به از کار افتادن سیستم سرمایشی بیمارستان تازه تاسیس تامین اجتماعی دزفول گفت: گزارش‌های مردمی حاکی است سیستم خنک کننده بیمارستان در حالی که دمای هوا در این شهر به ۵۰ درجه رسیده از کار افتاده و این موجب تخلیه بخش‌هایی از بیمارستان شده است.

وی ادامه داد: پیگیری‌هایی از طریق مدیریت شهرستان در سطح ملی و استانی برای رفع نقص سیستم خنک کننده این بیمارستان در حال انجام است ضمن اینکه مردم و خیران این شهر نیز آمادگی کمک به رفع نیازهای بیمارستان تامین اجتماعی را دارند که از این ظرفیت نیز می‌توان استفاده کرد.

رییس شورای اسلامی‌شهر دزفول تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی مکلف است همانند سایر بیمارستان‌های زیرپوشش خود در خوزستان، امکانات و تجهیزات باکیفیتی در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول نصب و به کار گیرد.

وی تامین سیستم مرکزی خنک کننده از نوع تراکمی را نیاز بیمارستان تامین اجتماعی دزفول دانست و افزود: سیستم‌های مرکزی سرمایشی این بیمارستان از نوع جذبی است و این نوع چیلرها تنها جوابگوی سه ماه بهار دزفول هستند.

پرآور تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی‌شهر دزفول به عنوان نمایندگان مردم دزفول در شورای اسلامی در کنار مدیریت شهرستان راه اندازی، رفع نقص و تجهیز این بیمارستان به تجهیزات روز دنیا را در سطح ملی دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی دزفول مردادماه ۱۴۰۰ به صورت ویدئوکنفرانس توسط حسن روحانی رییس جمهور وقت کشورمان به بهره‌برداری رسید ولی با گذشت ۲ سال از این افتتاح به دلیل برخی نواقص و نبود تجهیرات‌، بخش‌های مختلف این بیمارستان وارد مدار خدمت رسانی به مردم نشده بود.

این بیمارستان در پنج طبقه در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع دارای‌ بخش‌های درمان و بستری است که برای ساخت و تجهیز آن تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است.

سرمایه گذاران جدید آماده تکمیل طرح قایم هستند

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به آخرین وضعیت طرح قائم گفت: طرح قائم گنج و سرمایه مهمی برای شهرداری دزفول است که اگر مشکل بدهی و اسناد مالکیت آن حل شود سرمایه گذاران متعددی علاقه‌مند به ورود برای تکمیل این طرح هستند.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای برای رفع مشکل بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر منعقد شده است که درصورت تحقق این تفاهم نامه، نگرانی برای جذب سرمایه گذاران جدید و تکمیل این طرح مهم شهری وجود ندارد.

پرآور تاکید کرد: شهردار دزفول اهتمام جدی برای تعیین تکلیف بدهی طرح قائم دارد که امید است تا ۲ هفته آینده با حل مشکل بدهی بانک شهر در این طرح، زمینه برای فعال سازی روند تکمیل آن فراهم شود.

وی با اشاره به نصب بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از شرکت‌ها برای جذب سرمایه‌های مردم دزفول برای سرمایه گذاری ساخت و ساز در تهران گفت: تذکراتی در سطح استان و شهرستان به این شرکت داده شده است و دغدغه جدی در این زمینه وجود دارد تا هم سرمایه مردم دزفول در این شهر هزینه و هم از سرمایه مردم حراست شود.

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیاز دزفول است

پرآور با اشاره به لایحه الزام شهرداری دزفول برای پیگیری ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی بیان کرد: دزفول و شمال خوزستان ظرفیت‌های عظیمی در حوزه کشاورزی دارد که ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیاز این شهرستان است.

وی تصویب مرز هوایی دزفول در وزارت کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: پیگیری مدیران شهرستان در سطح ملی منجر به تصویب مرز هوایی دزفول شد که این مرز هوایی در کنار ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی می‌تواند موجب تحول در شهرستان شود.

رییس شورای اسلامی‌شهر دزفول با اشاره به پیگیری انجام شده برای ایجاد اداره گمرک دزفول ادامه داد: به زودی مسوول گمرک دزفول معرفی و فعال سازی مرز هوایی، پروازهای بین المللی و ایجاد زیرساخت‌های صادراتی در دزفول سرعت می‌گیرد.

شهرداری دزفول مسوول پیگیری راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی این شهر شد

اعضای شورای اسلامی‌شهر دزفول در این نشست، پیگیری راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی توسط شهرداری این شهر با همکاری و مشارکت مدیریت شهرستان را به تصویب رساندند.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول در این نشست گفت: سالانه بیش از سه میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می‌شود که به دلیل نبود زیرساخت قابل اتکای صادراتی در این شهر امکان صادرات این محصولات وجود ندارد.

علیرضا زمانی راد با بیان اینکه احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیاز ضروری دزفول است، ادامه داد: احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی با چندین مجموعه سردخانه، بارانداز، سالن‌های پیش سردکن، مجموعه‌های سورتینگ و بسته بندی، قرنطینه نباتی، گمرک و شرکت‌های حمل و نقل از ضروری‌ترین اولویت‌ها در دزفول است.

وی با اشاره به گشایش‌های سیاسی و افزایش تعامل جمهوری اسلامی با کشورهای جهان افزود: امید به افزایش توسعه صادرات با اقدامات دولت سیزدهم ایجاد شده و فرصتی کم نظیر برای صادرات محصولات کشاورزی دزفول است.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول بیان کرد: دزفول دارای بهترین و سالم ترین محصولات کشاورزی در کشور است که به سادگی قادر به اخذ گواهی‌های استاندارد بین المللی هستند ولی تاکنون زیرساخت صادراتی قابل اتکایی در این شهر شکل نگرفته است.

وی افزود: معدود صادرکنندگان موفق در دزفول با مشکلات متعدد دست به گریبان هستند و این موجب شده تا محصولات دزفول به نام سایر شهرهای کشور صادرات شوند.

زمانی راد با اشاره به نشست‌های متعدد کمیسیون اقتصادی و بررسی اهمیت، ضرورت و الزام ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی در دزفول گفت: شهرداری‌ها در کشور و دنیا متولی ساماندهی میادین و پایانه‌های میوه فروشی هستند ضمن اینکه ایجاد سازمان میوه و تره بار شهرداری دزفول در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: رایزنی‌های گسترده‌ای برای ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول توسط کمیسیون اقتصادی انجام شده است و ایجاد این پایانه تحول در اقتصاد این شهرستان را رقم می‌زند.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول تاکید کرد: شهرداری دزفول بر اساس این مصوبه شورای اسلامی‌شهر دزفول، مسوولیت پیگیری و راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، تامین زمین و انجام طراحی و مطالعات را با هماهنگی همه دستگاه‌ها و مدیریت شهرستان به عهده دارد.

به گزارش ایرنا، توسعه فرودگاه دزفول و امکان صادرات و پروازهای خارجی یکی از مهمترین مطالبات مردم دزفول است زیرا سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی با کیفیت در دزفول تولید می‌شود که برخی از این تولیدات به علت فراهم نبودن زیرساخت‌های صادرات روی دست کشاورزان می‌ماند و خوراک دام می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول دوم خرداد ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تصویب مرز هوایی دزفول در نشست تخصصی در وزارت کشور خبر داد. علیرضا خردمند در آن گفت وگو تکمیل مقدمات و زیرساخت‌های لازم از جمله برقراری کامل گمرک، ارتقای ترمینال مسافربری و برقراری ترمینال باری را الزام‌های انجام پروازهای بین المللی در فرودگاه دزفول دانست.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز ششم خرداد ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: پس از پیگیری‌های انجام شده، رییس گمرک کشور دستور لازم برای تبدیل نمایندگی گمرک دزفول به اداره را صادر کرده است؛ سیداحمد آوایی پیگیری برای مستقر کردن اداره گذرنامه در دزفول و رفع برخی کمبودهای فرودگاه این شهر را مورد تاکید قرار داد.

براساس قانون یکسان سازی تشریفات ورود و خروج کالا و خدمات از کشور مصوب ۱۷ فروردین ماه ۱۳۸۳مجلس شورای اسلامی، کلیه واردکنندگان موظفند کالاهای وارداتی و صادراتی خود را با تسلیم اظهارنامه گمرکی و انجام تشریفات لازم از اسکله‌ها، فرودگاه‌ها و مرزهای مجاز مطابق با دستورالعمل‌های گمرک ایران وارد و یا صادر نمایند درغیر این صورت مشمول مقررات قاچاق کالا خواهد بود.

افزون بر ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و حدود پنج هزار هکتار باغ مرکبات در شهرستان دزفول وجود دارد.

تبلیغ هزینه سرمایه مردم دزفول در تهران منکر اقتصادی است

زمانی‌راد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغ گسترده یک شرکت تجاری برای جذب سرمایه‌های مردم دزفول برای ساخت و ساز در تهران گفت: تاکنون خروج سرمایه مردم دزفول از این شهر توسط بانک‌ها و شرکت‌ها زیرپوستی و چراغ خاموش بود ولی متاسفانه کار به جایی رسیده که به صورت علنی این موضوع تبلیغ می‌شود.

وی خارج کردن سرمایه مردم دزفول از این شهر برای سرمایه گذاری در شهرهای دیگر توسط بانک‌ها و شرکت‌ها را منکر اقتصادی دانست و ادامه داد: همواره هزینه کردن سرمایه مردم دزفول در شهرهای دیگر توسط بانک‌ها مورد انتقاد مردم، کارآفرینان و مسوولان دزفول بوده است.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول تصریح کرد: بانک‌های عامل مستقر در دزفول در جذب سرمایه‌های مردمی در رتبه پنجم کشور قرار دارند ولی در پرداخت تسیهلات به مردم این شهر در رتبه ۳۰ کشور قرار دارند.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد سرمایه مردم دزفول در بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به سایر استان‌ها هزینه می‌شوند ولی سهم کارآفرینان و صنعتگران دزفول از این سرمایه برای تولید و اشتغال اندک است.

زمانی راد، دزفول را شهری برخوردار دانست و تاکید کرد: ارزش املاک دزفول با بسیاری از استان‌های مهم کشور از جمله تهران برابری می‌کند به همین دلیل هزینه کرد سرمایه مردم دزفول در تهران در حالیکه زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری در شهر دزفول فراهم است، دور از منطق است و توجیهی ندارد.

ظرفیت عظیم محرم و صفر برای کار فرهنگی پیرامون حجاب و عفاف در دزفول استفاده شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به راهپیمایی عفاف و حجاب در دزفول گفت: عده اندکی به صورت ساماندهی شده به دنبال ترویج بی‌حجابی در دزفول هستند که باید دستگاه‌های امنیتی با شناسایی این افراد با آنها بدون اغماض برخورد کند.

سید باقر موسوی فخر بهره گیری از ظرفیت عظیم محرم و صفر برای کار فرهنگی پیرامون حجاب و عفاف را مورد تاکید قرار داد و افزود: دزفول از نظر تعداد سرویس بهداشتی عمومی ضعف جدی دارد و ضروری است تا برای رفع این کمبود، از ظرفیت مساجدی که در مسیر تردد مردم هستند، استفاده شود.

وی افزود: برخی مساجد فعال دزفول آماده اداره و برگزاری برنامه فرهنگی در بوستان‌های دزفول هستند که باید از این ظرفیت برای ایجاد تحول در محله‌های شهر استفاده کرد.

امام جمعه جدید دزفول می‌تواند منشا تحول فرهنگی و اجتماعی شود

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی‌شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به خداحافظی حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول و اعلام خبر انتصاب حجت الاسلام بهرام‌پور به عنوان امامت جمعه جدید این شهر گفت: حجت الاسلام بهرامپور عالمی جهادی و انقلابی است که دارای مسوولیت‌های مهم فرهنگی در خوزستان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی جعفرنمازی با تبریک انتصاب حجت الاسلام بهرامپور به عنوان امام جمعه جدید دزفول افزود: این عالم مجاهد مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان را در کارنامه خود دارد ضمن اینکه در مسوولیت‌های خود در اهواز منشا تحول فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی مسوولیت حجت الاسلام بهرام‌پور در حوزه‌های علمیه خوزستان را دوران طلایی حوزه‌های علمیه استان دانست و ادامه داد: جذب حوزه‌های علیمه خوزستان در برخی از سال‌های دوره مسوولیت حجت الاسلام بهرامپور پس از قم در رتبه دوم بوده است که امیدواریم حضور وی در دزفول نیز منشا تحول باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی‌شهر دزفول در ادامه با اشاره به ضعف برخی خدمات عمومی مانند کمبود سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر گفت: کمک به مساجدی که در حال خدمت عمومی به مردم هستند در دستور کار مدیریت شهری باشد.

وی حضور قشرهای مختلف مردم دزفول در راهپیمایی حمایت از حجاب همزمان با روز عفاف و حجاب را بسیار گسترده و معنادار دانست و افزود: حضور گسترده مردم انقلابی دزفول در این راهپیمایی نشان داد که با وجود همه مشکلات اقتصادی، مردم پیرامون عفاف و حجاب مطالبه جدی دارند.

واگذاری اداره بوستان‌های دزفول به مساجد تجربه‌ای موفق است

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر دزفول نیز در این نشست اظهارکرد: بوستان فلاحت که پیش از این متروکه و بدون استفاده بود پس از واگذاری به یکی از مساجد فعال دزفول متحول و موجب رضایت اهالی شده است.

غلامعلی رسالتی با تاکید بر اینکه ‌واگذاری اداره بوستان‌های دزفول به مساجد تجربه‌ای موفق بود، افزود: اگر سایر بوستان‌های دزفول به مساجد فعال این شهر واگذار شوند شاهد تحول در محله‌ها و احیای بوستان‌ها خواهیم بود.

وی از کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول خواست زمینه واگذاری مدیریت این بوستان‌ها به مساجد را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا