اخبار دزفول

واگذاری کلی طرح تجاری قائم دزفول به سرمایه گذار در دستور کار است

عضو شورای شهر دزفول در این باره گفت: طرح قائم در ارتباط مستقیم با بافت قدیم و شوادون‌های دزفول است و علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های فراوان ارتباط خیابان‌های طالقانی و شریعتی را تسهیل می‌کند.

وی دلیل اصلی توقف این طرح را بدهی بانکی و کمبود اعتبار دانست و گفت: برای اجرای این طرح در دوره سوم شورای شهر ۶۰۰ میلیارد ریال وام بانکی اخذ شد که متاسفانه اقساط آن پرداخت نشده است.

سید مصطفی عظیمی فرد با بیان اینکه ارزش افزوده این طرح با توجه به افزایش قیمت‌ها بیشتر شده است، افزود: چندی پیش آگهی مزایده برای فروش پنج درصد طرح شامل ۱۱ مغازه منتشر ولی پس از مدتی لغو شد. 

وی ادامه داد: با تکمیل طرح، شرایط بهتری برای راه اندازی آن ایجاد می‌شود چراکه مشتریان انتظار دارند ملک خریداری شده از امکانات لازم برخوردار باشد.

عظیمی‌فر با اشاره به ایجاد کاربری‌های تجاری، درمانی، فرهنگی و آموزشی در این طرح گفت: برای واگذاری کلی طرح با شرکت‌هایی در تهران رایزنی شده است.

وی با اشاره به طرح برج طاووس اظهارداشت: این طرح در دوره سوم شورای شهر تصویب شد و قرار بود سرمایه گذار لبنانی آن را اجرا کند ولی این سرمایه گذار به دلیل ایراد پایگاه نظامی و فرودگاه دزفول بعد از گودبرداری، طرح را رها کرد.

وی افزود : پیگیری برای خلع ید مالک قبلی و مصالحه زمین در حال انجام است تا برای اجرای طرحی دیگر به سرمایه گذار جدید واگذار شود.

وی درخصوص لزوم احداث چند زیرگذر در خیابان‌های دزفول بیان کرد: علت احداث نشدن این زیرگذرها وضعیت مالی شهرداری است و در صورت بهبود شرایط ساخت آنها در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار می‌گیرد.

حذف قوانین دست و پاگیر سرمایه گذاری در دزفول ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول اشتغال را مطالبه اصلی مردم این شهرستان دانست و اظهارداشت: موضوع اشتغال با حذف قوانین دست و پاگیر سرمایه گذاری و داشتن اراده ملی قابل حل است.

وی با تاکید بر لزوم کنار رفتن بازنشستگان و جوانگرایی افزود: ظرفیت‌های خوبی برای اشتغالزایی در چهار بخش شهرستان دزفول وجود دارد ولی برخی تنگ نظری‌ها اجازه استفاده از این ظرفیت‌ها را نمی‌دهند.

عظیمی‌فر پیگیری برای راه اندازی شهرک‌های سینمایی کودک و جوانان در شهرستان دزفول را یادآور شد و گفت: ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی در زمینه فیلم‌سازی در شهرستان دزفول وجود دارد که با ایجاد شهرک‌های سینمایی می‌توان از آنها استفاده و در این زمینه اشتغالزایی کرد.

وی با اشاره به مشکلات منطقه سرسرباز افزود: نگاه‌ها به سمت رفع مشکلات این منطقه معطوف شده و در حال حاضر رفع مشکل برق و طرح جامع این منطقه در دستور کار است.

عظیمی فر با اشاره به ارتقای جایگاه این شورا اظهارداشت: شورای شهرستان در ماه‌های اخیر برای پییگیری و رفع معضلات و مشکلات شهرستان نشست‌های مختلفی با مسوولان شهرستان از جمله نماینده و فرماندار دزفول برگزار کرده است.

وی افزود: کل مردم شهرستان دزفول در دوران هشت سال دفاع مقدس ایثارگری کردند تا درنهایت چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقدیم جای گرفت.

عظیمی فر ل حفظ آرامش را مهمترین اولویت این شهرستان دانست و به نقش رسانه‌ها به ویژه ایرنا در ایجاد این فضا اشاره کرد.

وی خواستار انعکاس درست اخبار توسط رسانه‌ها شد و افزود: ارتباط، تعامل و وحدت مسوولان شهرستان به دور از مسائل حاشیه‌ای و قوم گرایی باید مدنظر قرار گیرد تا همچنان شاهد برقراری آرامش در سطح جامعه باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا