اخبار دزفولاخبار خوزستانویژه
موضوعات داغ

پروژه خطرناک انتقال آب از منابع رود دز حاصل اولین سفر رئیسی به خوزستان

پروژه انتقال آب غدیر که وزارت نیرو از آن با نام پروژه آبرسانی غدیر یاد می‌کند، با دستور ویژه ابراهیم رئیسی قرار است تا اندک حقابه رود دز را نیز کسر کند.

رود دز که عامل پیدایش تمدن بشری در این ناحیه بوده و کشاورزی، صنعت و اقتصاد و گردشگری شمال خوزستان نیز به آن وابسته است، امروز حال و روز خوبی ندارد.

طبق گفته‌ها کانال انتقال آب غدیر، آب را از پشت بدنه سد دز به اندیمشک و ایستگاه تصفیه‌خانه جارمه(در شمال شرق اندیمشک) و سپس به شهرستان‌های جنوبی استان می‌رساند.

تا این لحظه هیچکدام از مسئولان دزفول درباره این مسئله اظهارنظری نکرده‌اند.

چندروز پیش بود که در گزارشی نیزارشدن و لجنزار شدن حاشیه‌های رود دز در دزفول رسانه‌ای شد. در صورت تداوم این وضعیت با تشدید پروژه‌های انتقال آب، سیستم گردشگری و کشاورزی دزفول آسیب جبران ناپذیری خواهد خورد.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. واقعا در عجبم مگه اهواز ،آبادان و دشت آزادگان رودخونه ندارن که آب از دز براشون ببرن،آب کرخه رو پشت سد نگه داشتن که چی ؟پروژه انتقال آب گتوند به اهواز مگه دردی از مردم اهواز دوا کرد؟
    مشکل تامین آب شرب و کشاورزی استان خیلی راحت حل میشه:۱.جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه ها به مرکز کشور۲.جلوگیری از ورود پساب آلوده نفتی و کشاورزی به رودخانه های.۳.سیر شدن مافیای انتقال آب و کاهش خیانت نماینده های استان

  2. من خبر دارم از سمت از خود سد دز دارن تونل میزنن به ارتفاع ۳متر که اگه پروژه تموم بشه و پمپش رو روشن کنن رودخونه دزفول خشک میشه ، مگر اینکه ۳فصل سال هر روز بارون بزنه…اینقدر منفعل نباشید و کمپین راه بندازید … چرا آب دریا رو برای مناطق پایین دست خوزستان شیرین نمیکنند؟… انتقال آب از سرچمشه های دز به قم کم بود که این پروژه رو استارت زدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا