اخبار دزفول

پروژه ورزشگاه مجدیان دزفول فاقد قرارداد پیمانی است

خادمعلی تهذیبی روز شنبه در نشست خبری اصحاب رسانه در اداره ورزش و جوانان دزفول افزود: ورزشگاه شهید مجدیان دزفول در سال ۸۰-۸۱ طی یک کار غیرکارشناسی و غیراصولی با تفکر تخریب و ساخت بهتر و اجبار متولیان برای تامین اعتبار تخریب شد.
وی تخریب این ورزشگاه بدون مصوبه را غیراصولی و خلاف مقررات دانست و ادامه داد: مبلغ پیمان اولیه(۵۰ میلیارد ریال) در حدی بود که اگر به موقع تزریق می‌شد ورزشگاه تکمیل می‌شد ولی به علت اینکه زمان زیادی خورده اکنون با ۶ برابر این اعتبار نیز نمی‌توان آن را تکمیل کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: در حال حاضر مشکل این طرح تامین اعتبار نیست زیرا یک طرح ملی است و اکنون نیز نماینده دزفول ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این ورزشگاه اخذ کرده که از محل اعتبارات ملی ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ورزشگاه شهید مجدیان در دهه گذشته در استان و شهرستان پیگیری نشده است، افزود: پیگیری اداره ورزش و جوانان دزفول در سه سال گذشته برای طرح‌های عمرانی به‌ویژه مجدیان صفر بوده است.
تهذیبی با بیان اینکه ۶ میلیارد ریال اخیرا برای تکمیل طرح مجدیان دزفول جذب شده است، اظهارداشت: زمان پیمان پروژه مجدیان تمام شده، پیمانکار نیز ۲۵ درصد اضافه کاری و تعدیل کار را انجام داده و ۲۵ میلیارد ریال نیز خارج از تعهد خود هزینه کرده اکنون پروژه فاقد قرارداد پیمانی است.
سرپرست اداره ورزش و جوانان دزفول با تاکید بر لزوم تمدید قرارداد استادیوم مجدیان گفت: فرماندار برای رفع مشکل این طرح اعلام آمادگی کرده است که بزودی در این خصوص نشستی برگزار و راهکارهای قانونی مطرح خواهد شد.

وی افزود: این طرح درصورت بازشدن گره نداشتن قرارداد در مدت ۶ ماه تکمیل می‌شود.

دستگاه‌های دولتی وظیفه‌ای در قبال مشکلات مالی باشگاه‌ها ندارند 
سرپرست  اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: هر فردی که یک تیم به مسابقات اعزام می‌کند باید هزینه‌های آن را پرداخت کند؛ دستگاه‌های دولتی وظیفه‌ای در قبال تامین هزینه‌ها ندارند. 
وی با بیان اینکه باشگاه‌ها باید برای تامین هزینه‌ها، اسپانسر داشته باشند، افزود: امکان تجزیه و تحلیل مسایل مالی باشگاه‌های خصوصی نیست در برخی موارد چندین شرکت هزینه‌های حضور یک تیم در مسابقات کشوری را پرداخت می‌کنند و نابسامانی هایی در این خصوص وجود دارد که باید کمک‌های خیرین متمرکز شوند.
تهذیبی بر ضرورت تشکیل مجمع خیرین ورزش یار در دزفول تاکید کرد و گفت: کمک‌های مردمی باید متمرکز و  از طریق اداره ورزش و جوانان به باشگاه‌ها اهدا شوند.
وی افزود: کمک‌های مردمی به باشگاه‌ها و تیم‌های دزفول زیاد است ولی خیرین نباید دلسرد شوند و به اعتماد آنها آسیب برسد.
سرپرست اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: کسی که توان تامین هزینه‌های تیم را ندارد نباید به این موضوع ورود کند؛ در حال حاضر ۲ شرکت ادعا دارند هزینه بلیط هواپیمای یک تیم را پرداخت کرده‌اند این نشان می‌دهد پتانسیل برای کمک به تیم‌ها وجود دارد ولی ساماندهی نشده است. 
وی با اشاره به وضعیت کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی بیان کرد: باشگاه‌های خصوصی در شرایط کرونا دچار ضرر و زیان زیادی شدند البته تمهیداتی در این خصوص اتخاذ شده و سه مرحله وام به آنها تعلق گرفته است. 
تهذیبی درخصوص وضعیت تیم فوتسال بانوان جندی شاپور دزفول نیز گفت: هنوز گزارشی از وضعیت این تیم به اداره ورزش و جوانان دزفول نرسیده است.
وی درخصوص دوچرخه سواری نیز اظهارداشت: ورزش در اماکن عمومی ممنوع است، ورزش باید در پیست مورد نظر، دوچرخه مخصوص و با حضور مربی انجام شود.
سرپرست اداره ورزش و جوانان دزفول افزود: هنوز برنامه ای برای احداث  پیست دوچرخه سواری در دزفول نیست.

منبع
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا