اخبار دزفول

کار زیبای نهال‌کاری توسط جوان دزفولی و کمک به فضای سبز دزفول

محمد زرهی نساج از جوانان دزفول به همراه خانواده و یکی از دوستانش با نام علی جوکار، بیش از چهار سال است که به کاشت نهال در اطراف دزفول مشغولند.

زرهی نساج در گفتگو با دزفوری گفت : حدودا چهار تا پنج سال است که نهال‌کاری را شروع کردم، البته چندسال پیش متاسفانه تو فکر این نبودیم که عکس یا فیلمی بگیریم ولی الان به این نتیجه رسیدیم که باید فرهنگسازی شود.

وی درباره علت و اهداف این کار افرود : دلیل خاصی ندارد فقط علاقه زیاد باعث شد که این کار را شروع کردم حتی در خیابان‌ها و جاهایی دیگه بجزکوهستان هم درخت زیاد کاشتم ومیکارم هنوز.

نساج در ادامه افزود: حدودا ۱۵۰ نهال کاشتم تاکنون که تعدادیشان درون شهر یا زمینهای کشاورزی بوده و خیلی علاقه دارم به درخت کُنار و بیشترین درختی که کاشتم کناربوده است.

وی درباره زمان کاشتن و آبیاری نهال‌ها گفت: من در زمستان میکارم که نیاز به آبیاری زیادی ندارد و همچنین تابستان سال اول را میروم و حدودا بلافاصله یک هفته تا دوهفته آبیاری میکنم.

وی درباره زمانی که برای این‌کار قرار می‌دهد افزود: بنده تقریبا در هفته دوبار بعد از تایم کاری به سراغ کاشت نهال می‌روم.

وی همچنین افزود : ای کاش پویشی در دزفول راه می‌افتاد و همه در این عمل خداپسندانه شرکت می‌کردند.

زرهی نساج در پاسخ به اینکه علاقه‌مندان به کشت نهال چه اقداماتی باید انجام دهند گفت: دوستانی که علاقه دارند می‌توانند از فضای سبز شهرداری دزفول نهال بگیرند و در این کارخداپسندانه سهیم باشند.
البته نکته خیلی مهم رسیدگی بعد از کاشت در تابستان و یک سال اول است که حتما باید رعایت شود.

من خودم دیده‌ام که برخی نهال را کاشته و آن‌را رها کرده‌اند و آن زبان‌بسته خشک شده است.
یعنی اگه قرارباشد فقط بکارند و رسیدگی نکنند، خیلی بهتر است که کلا اقدام به کاشت نهال نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا