اخبار دزفول

گزارش ۱۰۰ روزه عیسی زاده شهردار دزفول؛ تقریبا هیچ!

خلاصه خبر
  • سیدمحمدحسن عیسی‌زاده شهردار دزفول در نشستی خبری که با عنوان "گزارش ۱۰۰ روزه به مردم" برگزار شد، به جای ارائه گزارش عملکرد، به بیان بایدها و نبایدها در شهرداری پرداخت.

به گزارش دزفوری از ایرنا، سیدمحمدحسن عیسی زاده عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه جندی شاپور دزفول افزود: بخشی از تسهیلاتی که برای طرح قائم گرفته شده صرف تملک شده و بطور کلی تامین مالی این طرح به خوبی صورت نگرفته به همین دلیل تکمیل آن طولانی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح باید کارشناسی و قیمت گذاری شود و توسط افراد متخصص و توانا به سرانجام برسد، افزود: مذاکرات خوبی درخصوص طرح قائم انجام شده و توافقاتی اولیه نیز صورت گرفته است ولی با توجه به قیمت فعلی طرح به طور قطع بدهی شهرداری به بانک صرفا کسری از ارزش طرح خواهد بود.

وی با بیان اینکه وجود برخی مشکلات در حساب‌های مالی باعث توقف برخی فعالیت‌ها شده است، گفت: شهرداری دزفول در طرح‌های عمرانی نیز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد که لازم است همه این موارد در سامانه درنظر گرفته شده بیایند.

هیچ حائلی نباید بین شهرداری و مردم باشد

شهردار دزفول اظهارداشت: هنگام بیان برنامه‌ها برای شفافیت فعالیت‌ها تعهد دادم زیرا شهرداری متعلق به مردم و خدماتش برای مردم است لذا هیچ حائلی نباید بین مردم و شهرداری باشد.
وی افزود: شیوه نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری‌ها ابتدای سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد که طبق آن باید همه فعالیت ها به مردم اطلاع‌رسانی شوند.
عیسی زاده ادامه داد: در این شیوه نامه، اطلاعات سازمانی، اسناد شهری، خدمات، فرآیندهای کاری،  معاملات، قراردادها و طرح‌های اجرایی و امور مالی آمده است.
وی با اشاره به اینکه حسابرسی نیروی انسانی در ۱۰۰ روز خدمت آغاز شده است، گفت: برای داشتن شهر هوشمند باید شهر الکترونیک داشته باشیم و برای تحقق این امر باید فرآیندی عمل کنیم به همین منظور در این مدت فرایندها برای معاونت‌های مختلف تعریف شدند.

شهردار دزفول با بیان اینکه فعالیت‌های واحدهای حقوقی، شهرسازی، فنی و بین بخشی مشخص شده‌اند، اظهارداشت: راه اندازی سخت افزار و نرم افزارهای لازم برای تحقق این امر گام بعدی است که انجام می‌شود.

عقب افتادگی حقوق به علت تنوع قراردادها است

عیسی زاده با بیان اینکه آمار نیروی انسانی از ۱۲ سال قبل تاکنون در حال افزایش است، گفت: تعداد نیروهای انسانی شهرداری دزفول در سال ۱۳۸۷ تقریبا ۴۵۰ نفر بود که با افزایش سالانه حدود ۱۰۰ نفر اکنون به حدود یکهزار و ۹۰۰ نفر رسیده است درحالیکه جمعیت دزفول و خدمات به این نسبت رشد نکردند و یک ناهمگونی در این خصوص ایجاد شد.
وی افزود: افزایش سالانه نیروی انسانی باعث افزایش هزینه‌ها و مواجه شدن با مشکل کمبود اعتبار برای اجرای طرح‌ها شده است.
شهردار دزفول گفت: برای حل این مشکل، روند افزایش جمعیت نیروی انسانی از یکم آبان ۱۴۰۰ متوقف شد البته این به معنای این نیست که قدردان نیروی انسانی نیستیم ولی جذب و گزینش نیروی انسانی باید با حساسیت بیشتر و برنامه ریزی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در این خصوص تاکنون مسوولانه برخورد نشده است، افزود: بیش از ۲۰ نوع قرارداد نیروی انسانی در شهرداری وجود دارد که همین امر کنترل و نظارت را کم می‌کند.

عیسی زاده اظهارداشت: عقب افتادگی حقوق به علت تنوع قراردادها است و مشکلاتی در اجرا و نارضایتی هایی به همراه داشته باشد.

شهردار دزفول درخصوص املاک و مستغلات شهرداری نیز گفت: زمین و ملک یک منبع ثروت و منبع برای سرمایه گذاری است و می‌تواند فرصت و ابزاری برای تعامل با مردم باشد.
وی افزود: شهرداری دزفول ۱۸۰ هکتار زمین با کاربری عمدتا فضای سبز دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود ولی در برخی موارد در این خصوص غفلت شده است.
عیسی زاده بیان کرد: در بهره برداری و نگهداری فضای سبز به علت گرانی و کمبود منابع امکان تامین منابع مالی وجود ندارد لذا نشست هایی با مدیران ذیربط برگزار و برای کنترل، حفظ و برطرف کردن مشکلات اقداماتی شده و چک لیستی از مشکلات تهیه شده است.

۱۰۰ پارک در دزفول داریم 
شهردار دزفول با اشاره به وجود ۱۰۰ پارک و فضای سبز در دزفول این شهر گفت: هرس درختان، نظافت عمومی، حفظ و نگهداری وسایل بازی و سرویس بهداشتی این پارک‌ها باید انجام شود ضمن اینکه سرقت نیز زیاد شده که تدابیری برای آنها اندیشیده شده است.
 وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از پارک‌ها مستلزم اقدامات خلاقانه است، افزود: اگر بتوانیم این فضاها را احیا کنیم نگهداری آنها بهتر انجام خواهد شد.
عیسی زاده گفت: در حوزه املاک شهرداری نیز بدهی‌هایی بابت زمین داریم به طوریکه ۲۰ هزار هکتار زمین و ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه املاک بدهی داریم. 
وی افزود: ساختمان شهرداری دزفول متناسب با فعالیت این نهاد نیست به طوریکه اکنون با کمبود فضا مواجهیم که اگر بتوانیم بهره وری را بالا ببریم مشکلات تا حدی حل می‌شوند.

نهایی نشدن طرح جامع دزفول مشکلاتی برای خدمات رسانی ایجاد کرده است

شهردار دزفول با بیان اینکه طرح جامع این شهر هنوز نهایی نشده و مشکلاتی برای خدمات رسانی به شهروندان ایجاد کرده است، گفت: طرح‌های جامع و تفصیلی شهر در معاونت شهری در حال انجام است.
وی ادامه داد: تمام مجوزهایی که تحت هر عنوانی از سوی شهرداری صادر می‌شوند باید در اختیار مردم قرار گیرند.

عیسی زاده با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیته ها در مورد شهرداری و ساخت و سازها تصمیم گیری می‌کنند، اظهارداشت: قراردادهای منعقد شده در شهرداری جزو مواردی است که باید از طریق سامانه شفافیت در اختیار مردم قرار گیرد. 

شهردار دزفول درخصوص آسفالت و تامین قیر نیز گفت:  اقداماتی در این خصوص انجام شده البته مشکلات و عقب افتادگی‌های زیادی داشتیم ولی با قیر تامین شده حدود یک پنجم آسفالت شهر انجام و ظرف یکسال نقاط اولویت دار آسفالت می‌شوند.
 وی با اشاره به اشغال فضای پیاده روها توسط برخی فروشگاه‌ها افزود: ۳۰ سانتیمتر برای تجهیزات و وسایل فروشگاه ها تعیین شده ولی برخی افراد تخطی می‌کنند که برنامه‌هایی برای منضبط کردن آنها درنظر گرفته شده ولی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.
عیسی زاده تاکید کرد: باید تدابیری برای مدیریت این امر درنظر گرفته شود زیرا اصناف بخشی از معابر و پیاده روها را اشغال می‌کنند و مسیری برای تردد پیاده ها باقی نمی‌گذارند.

وی افزود: درحوزه پدافند غیرعامل نیز شهر زیرزمینی مطرح شده و برنامه ای برای آن درنظر گرفته شده است.

بیش از ۲۰۰ انبار ضایعاتی در دزفول وجود دارد

 شهردار دزفول درخصوص ساماندهی پسماندها نیز گفت: تفکیک از مبدا با طراحی اپلیکیشنی توسط سازمان پسماند و رونمایی آن اجرا شد زیرا دفع غیراصولی زباله صرفه اقتصادی ندارد؛ همین امر باعث شده بالای ۲۰۰ انبار ضایعات در شهر ایجاد شود.
وی افزود: با هماهنگی قضایی مقرر شده افراد، شناسنامه دار و فضایی برای آنها درنظر گرفته شود؛
از طریق استانداری نیز برای پردازش زباله برنامه هایی  داریم که امیدواریم تا ۶ ماه آینده به سرانجام برسد.
عیسی زاده درخصوص مشکل آبگرفتگی نیز گفت: دفع  آب‌های سطحی در حوزه فعالیت شهرداری و 
فاضلاب در حوزه آبفا است البته رفع گرفتگی آب به صورت موردی و مقطعی انجام می‌شود ولی کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه برای حل ریشه‌ای این مشکل، مشاور برای مطالعات طرح انتخاب و اعتبار درنظر گرفته می‌شود، افزود: هنگام اجرای برخی طرح‌ها دقت لازم نشده و برخی نقاط هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شوند که این نقاط شناسایی و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

توسعه امکانات و تجهیزات آتش نشانی دزفول ضروری است
شهردار دزفول درخصوص سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نیز گفت: با توجه به وسعت شهر بیشتر نقاط مستعد خطر و نکات ایمنی هستند که توسعه امکانات و تجهیزات زیربنایی مطرح است.

وی افزود: ماشین آلات آتش نشانی مستهلک هستند  و برخی خودروها مشکلات فنی جدی دارند که اورهال کردن آنها نیز جوابگو نیست.
عیسی زاده بیان کرد: به فکر رفع این نقص هستیم و ۲ خودروی نیمه سبک از محل فروش ۲ ملک تامین خواهد شد ضمن اینکه همزمان از ظرفیت منطقه آزاد نیز استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برخی ماشین آلات نیز از طریق وزارت کشور در نظر گرفته شده که با وام خریداری شوند، افزود: ظرف ۲ ماه آینده ۲ خودرو تامین می شود تجهیزات فردی موردنیاز نیز در حال تامین است.

تکمیل طرح‌ طاووس ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

شهردار دزفول تکمیل طرح‌های ناتمام را از اولویت‌های کاری شهرداری دانست و اظهارداشت: ناتمام ماندن بیشتر طرح‌ها به علت کمبود منابع مالی است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه برج طاووس نیز گفت: مطالعات و تمهیدات لازم برای اجرای مناسب این طرح پیش بینی نشده و پس از گودبرداری رها شده است.

عیسی زاده افزود: تکمیل طرح طاووس نیازمند حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است و مجموعه ای متخصص و متعهد با پیشینه مالی و اجرایی قوی باید در این خصوص ورود کنند که در این خصوص با چند شرکت مذاکراتی انجام شده است.

شهردار دزفول با اشاره به تاسیس این شهرداری در سال ۱۲۹۹ بیان کرد: اکنون در نخستین سال قرن دوم فعالیت شهرداری قرار داریم.

وی ادامه داد: دزفول شهری از سپیده دم تاریخ است که آثاری ارزشمندی چون  پل باستانی، جندی شاپور، علما و دفاع مقدسی درخشان دارد که امیدواریم این شجره طیبه ادامه یابد و ما نیز نقش خودمان را به درستی ایفا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا